tisdag 27 oktober 2009

Grannen

Det hände något lite pinsamt i dag. Vi var ute på eftermiddagspromenad då min favoritgranne ropade på mig. Glad som jag blev, så sprang jag rakt igenom buskarna, vilket gjorde att husse snodde in sig lite med kopplet. Men det var egentligen inte mitt fel. Han borde faktiskt sagt att vi skulle ta en annan väg dit.

Så hände nästa grej. Husse och grannen stod och diskuterade om jag skulle få med mig lite blötmat hem. Husse var lite tveksam, men när grannen skulle gå och hämta den, så skulle husse ta emot kopplet. Tyvärr har han samma fingerfärdighet som en älg. Han tappade kopplet vilket i sin tur nästan skrämde pälsen av mig, så jag smet iväg så fort tassarna bar mig.

271020091413
“Vadå fegis?! Du skrämde ju pälsen av mig din drummel!” *hytter med tassen*

Jag vägrade komma tillbaka när husse lockade. Faktiskt så fick grannen vifta lite med påsarna med mjukmat. För att visa att jag inte var så rädd egentligen, så skulle jag hoppa upp på fönsterbrädan. Tyvärr var det någon drummel som hällt på något anti-katt tjosan. Så jag gjorde en halv bakåtvolt med skruv innan jag dråsade ner i backen igen. Jama om pinsamt! *tassen för ansiktet*

271020091414
För att inte genera vissa katter, så visar vi inte olyckan. Istället får ni se en fin sol.

Vi gick även en sväng och kontrollerade så inga parkbänkar tagit skada av alla dumma löv som trillar ner på dom.

271020091411
“Dumma löv! Försvinn från min bänk!” *slår med tassen*

Så hände något underligt när vi var hemma i hallen innan vi gick ut. Jag jamade som en galning och bankade med tassarna på dörren, för att visa att nu var det verkligen dags för en promenad. Plötsligt så lyfter husse upp mig i famnen och börjar gosa med mig. Normalt så brukar jag ge honom tassen, eftersom jag är mer intresserad av promenad. Men nu kunde jag bara inte låta bli att gosa tillbaka. Jag buffade så mycket jag bara kunde och tvättade honom i hela ansiktet. (han hade precis kommit ur duschen)

Så gav jag ordentligt med spinn-healing för att visa att jag står vid hans sida vad som än händer. Husse svarade med att nosgosa mig i nackpälsen så jag fick knottror under tassarna. Vad är det som händer egentligen? Måste vara något med vattnet…

8 kommentarer:

  1. Vilken dag du har haft! Riktigt spännnande..snäll granne måste vi jama, sån'a grannar skulle man ha. Vi tror husse behövde lite extra spinn-healinge efter gårdagen. Nu måst du vara jättetrött. Tasskramar

    SvaraRadera
  2. Jo, det är en riktigt snäll granne. Om jag nån gång skulle rymma, då skulle det bli dit tror jag.
    Jag känner mig lite matt i pälsen efter att ha kört spinning och nosbuffning ett tag nu.

    SvaraRadera
  3. Din husse måste vara tacksam att just du flyttade in hos honom. Vilket stöd du är för honom på alla sätt! Och du verkar ha en toppengranne du med, precis som jag. Men det där med olyckan...ofint i högsta grad att göra fönsterbrädan ohoppbar. Det var förstås inte DITT fel! *tröstartass*

    SvaraRadera
  4. Precis vad jag brukar jama. Tänk om jag flyttat någon annanstans, vem skulle då tagit hand, eh tass, om husse? Min granne är jättesnäll och så har hon bra magkrafsarhänder också. *Spinner*
    Olyckan var så klart med flit. Jag ville visa vad som händer när man gör fönsterbrädan ohoppbar. *harkel*
    *tass*

    SvaraRadera
  5. Oh vad härligt du har det. Vi får nog jaga på matte så vi oxå får komma ut o titta på löven =)

    SvaraRadera
  6. *suckar avundsjukt* vilka lyllokatter ni är både du och Gustav. Ni har ju såna där riktiga kanongrannar. Det verkar vara lite otäckt med dom där lövsabotörerna, dom får du allt hålla ett x-tra öga på...*nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Hej Sippo. Här på Södertälje katthem har vi kallat alla kompisar till ett kattastrofmöte med anledning av det där anti-katt-tjosandet. Vi har kommit fram till att allt sånt måste förbjudas. Med omedelbar verkan *50 bestämda högertassar i luften*. Och tänk så storsint av dig att gosa med husse efter detta. Men innan de har fångat in det där svinet som visst går löst där ute och smittar ner människor får du se till att du bara gosar med honom när han har duschat. Rocky och Tiger

    SvaraRadera
  8. Prinsessorna - Det måste ni verkligen göra. Fast akta er för lövhögarna, dom kan vara lite läskiga.

    Maya - Ibland har man riktig tur med sina grannar. Andra katter har ibland bara otur. *suckar* Lövsabotörerna står under noggrann observation.

    Kattson - Skönt att ha ett katthem som stöd. Blir alldeles varm i pälsen ju. *generad*
    Jag anser mig rätt storsint som gosar med husse trots alla tokigheter han hittar på. Jag vaktar honom så inget svin kommer i närheten. *spänner svansen*

    SvaraRadera