onsdag 14 oktober 2009

Mer sabotage

I dag uppgraderade husse sin klädsel till “fullt utrustad”. Det innebär att han plockade fram den “riktiga” vinterjackan. Den är jättetjock och får husse att se ut som en ballong på ben. Vilket jag självklart inte jamar högt om. *harkel*

Detta tilltag gjorde mig så klart lite fundersam på hur kallt det egentligen var ute. Men jag bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och uppgraderade till fluff 5.0 med inbyggt vindskydd i pälsen. Det behövdes.

141020091398
“Hm, smakar det inte lite annorlunda när det är kallt ute? (tugga tugga) Jo, nog katten är det så. Lite mer syrligt. (rap) Gott! (rap igen)”

Det har ju varit lite tråkigheter där vi bor. Några dummisar har hållit på att förstöra väggar och skyltar med “konst”. Som ansvarsfull säkerhetskatt så har jag ju jobbat övertid med att försöka hitta förövarna. Tydligen har mitt slit gjort nytta, för nu ska visst pål-på-isen, eh pålisen, komma och undersöka och stoppa dummisarna. Det krävs ju ingen större fantasi för att förstå att det är tack vare min blogg som dom uppmärksammat problemet.

Men jag kommer självklart fortsätta att spana efter dummisar. Min nosologiska instinkt kommer att leda mig rätt.

141020091399
“Försök inget era fulingar. Jag ser ALLT!”

9 kommentarer:

  1. hej sippo!
    det är rätt att uppgradera till fluff 5,0 när det bäörjar bli lite bitigt ute..
    självklart är det genom din blogg som de uppmärksammat problemet!!
    du är sååå duktig
    /keep up the ggod work! tass på dig.

    SvaraRadera
  2. Vi är stolta över att få ha dig som vän! Tasskramar

    SvaraRadera
  3. Kattliv - Liiiite bitigt får man väl jama att det är. Tack för berömmet! *generad*
    Tass tass!

    Dui & Deco - Oj, är ni?! Jag är också stolt över att ha mina stolta vänner omkring mig.
    *kompistass*

    SvaraRadera
  4. Heja Sippo jobba på
    dumma bovar...dom ska få!

    SvaraRadera
  5. Oj, det blev ju en rimmande dikt ju. Men jag hoppas dom åker fast så mitt revir får vara ifred.

    SvaraRadera
  6. hej igen sippo.
    tack för stavningskontrollen*ler*
    nä skorpor struntar vi katter i.
    TACK för att du gör reklam för min blogg på twitter,mången Bock!
    och du Sippo,du är den bästa Nosologen jag känner
    / tasskram

    SvaraRadera
  7. Äsch, det var väl inget. *trampar förläget*

    SvaraRadera
  8. Det är synd om tvåbeningarna som inte har egen päls, utan måste pälsa på sig tjocka jackor och flera lager kläder!
    Pålisen kan väl sätta de där som så gärna vill måla på något vettigt jobb istället, som att måla väggarna i Pålishuset kanske?

    SvaraRadera
  9. Det är kanske därför dom hela tiden kammar oss, dom försöker stjäla vår päls! Jag hoppas verkligen pålisen får tag i dummisarna och kör bort dom från mitt revir.

    SvaraRadera