söndag 18 oktober 2009

Löneökning

Husse har ju som bekant köpt en ny blixtmojäng som han springer runt med i tid och otid. På vår morgonpromenad så fotade han allt han såg utom mig. *fnys* Sedan så lämpade han av mig hemma och försvann jättelänge. Jag blev faktiskt lite orolig över att han blivit kidnappad eller sprungit vilse.

Till slut kom han hem igen, totalt utschasad. Han hade tydligen gått en rejäl sväng längs Göta Kanal, utan mig! Tänk om något hade hänt, vem skulle då rädda honom?! Häst luktade han också. Undra vad hundan husse hade sysslat med egentligen. *fundersam*

18102009050
Tänk om husse hade ramlat ned i det där otäckt blöta. *rys*
“Men husse! Kunde du inte tagit med en mumsbit hem åt oss?!”

Så blev det ju eftermiddag och då var det dags igen. På med fyra lager kläder för husse och sele för mig. Den här gången så passade han faktiskt på att fota mig. Visst kan det vara lite irriterande, men det är inte heller så kul att bli ersatt av en bild på ett träd med höstdepressioner.  Men den här gången krävde jag betalt i Dentabits.

Efter svåra förhandlingar så gick han med på en Dentabits för två bilder. Dåligt betalt, jag vet. Men med tanke på att jag inte fick betalt alls förut, så var det här en rejäl ökning.

 

18102009063
18102009064
“Okej då. Jag ställer upp, men inte mer än två bilder!”

9 kommentarer:

  1. Åh så stiiiiiiilig du e!

    Matte skrattde så åt "träd med höstdepression" :) Bra hon behövde skratta lite.

    Har du fått någon förklaring till hästlukten? Han har väl inte västerkattlat med en häst??

    SvaraRadera
  2. Tänk att bli brädad av en blixtmojäng "skakar på huvudet" Tur för husse att du fick lite kompensation! Tasskram

    SvaraRadera
  3. Nea - Tack så mycket sötnos. *trampar generat* Bra att träden piggade upp din matte. Tur att vi katter är duktiga på att pigga upp våra deppiga människor. Husse påstår att han aldrig rörde hästen, men jag vet inte riktigt...

    Dui & Deco - Kränkande, är det minsta man kan jama. Men efter ett par Dentabits så förlät jag honom. *suckar*

    SvaraRadera
  4. som alltid Sippo,du skriver så KANONBRA så man kan inte låta bli att dra på smilbanden...
    /tass på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Nämen äsch då, eller jag menar TACK! *generad* Alltid trevligt att få höra att jag piggar upp omgivningen så här i höstrusket. *nosbuff*

    SvaraRadera
  6. Men Kära Sippo, går din husse ut utan dig oxå?
    VET skäms på husse. Du får säga till din husse att du vill följa med JÄMT! *FÖRSTÅTT*
    Vet du vad Sippo?
    Jo jag/Tarzan var till den dära Vetten du vet, som tar hand om oss djur när vi är sjuka.
    Iaf så har mitt ena öga fått en infektion så matte tog mig dit. OCH vet du vad, jag fick en medicin utskriven, som smakar BLÄÄÄÄ, MEN matte säger att jag ska ta den, för att mitt öga ska bli bra igen, så jag får väl göra det då, maju.
    Ska tillbaka till den däringa vetten igen, för kontroll, om ca två veckor, hoppas ögat har hunnit bli bra tills dess.
    Håll tassarna för mig, Sippo.

    Tasskram på dig Sippo

    /Tarzan

    Mina kompisar här hemma hälsar och jamar till dig

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  7. Hoppas att ögat snart blir bättre. Att äta mediciner är inte speciellt roligt, men tyvärr nödvändigt. Vi håller tassarna för dig.

    SvaraRadera
  8. Näe, jag har HCM - vad katten det nu är - och jag får äta medicin varje kväll I HELA LIVET! Visst fräässs är det synd om mig! - men matte säger att om man äter medicin när vetten sagt att man måste ha den, så är det katten så bra för då lever man längre. Abbemissan Imma äter speciell mat för att hennes njurar ska fungera bra. Om hon inte åt det så skulle hon kanske redan ha dött - precis som hennes bror, den episkopala tempelkatten Aragorn!

    Och Sippo, gammelmatte säger att du är så stilig och svart/vit att du borde ställa upp i Wikkis tävling!
    Massor av nosbuff och tasskramar
    från klosterpostulanten Conny

    SvaraRadera
  9. Hm, nu känns det inte riktigt så illa att äta min seniårmat, när jag tänker på hur ni har det. Hm, ska jag ställa upp i tävlingen månne? *funderar*

    SvaraRadera