onsdag 7 oktober 2009

Massa bilder

Metros mästerkatt Wikki, bad om att få bilder på mig i full stass. Vad gör man inte för sina vänner? Jag har inte skaffat mig en reflexväst med texten “säkerhetskatt” än, men jag funderar allvarligt på det. Husse gnäller om att min blinkis ger honom huvudvärk och illamående. Själv gissar jag på att han har hårbollar.

071020091350
071020091351
“Bäst att kolla staketen ordentligt.”
071020091353
071020091357
“Milda morrhår! Vad är det jag ser?!”
071020091358
“Jaha. Det var bara husses fötter. Äsch!”

Har även passat på att testa hållfastheten i pälsen. Det gjorde jag genom att gå ut genom dörren i full storm. Det blåste så dant att det flög stora grenar i luften och buskarna låg nästan platta mot marken.

Det är verkligen inte lätt att posera i full storm! Får be Gustav att pröva nya danssteg.

8 kommentarer:

  1. Åh Sippo. Har nästa helt tappat andan här. Så otrolig stilig katt du är. Måste få säga att du verkligen håller dig i fin form.

    Jasås husse dras med hårbollar. De e de ja jamar. Tvåbeningar äter på tok för lite gräs!

    Tass och tasskram till världens stiligaste Sippo!

    SvaraRadera
  2. Men Nea då, jag blir ju fullkomligt generad. *röd om nosen* Fast jag kämpar ju hårt med tasshävningar och kattrusningar upp i träden. Jag har försökt få husse att äta lite gräs, men han totalt vägrar. Tråkmåns.
    Nosbuff till världens sötaste Nea. *trampar förläget*

    SvaraRadera
  3. Stilig var rätta ordet!Och med en fantastisk blick för omgivningen. Besvärligt med blåsten. Dags att inleda den stora uppgraderingen av pälsen..Tasskram

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket. *generad* Jo, jag anser mig själv ha en fankattisk blick. Blåsten blev dock inte mildare för det. *mutter*
    *high tass*

    SvaraRadera
  5. bra att du patrullerar sippo. du är duktig du.

    SvaraRadera
  6. Tack, tack. Det känns bra att mina uppoffringar är uppskattade.
    Tass!

    SvaraRadera
  7. Men nu blir jag besviken! Funkade inte dansen längre? *lessen* Här hos mig blev det hur bra som helst efter dansen. Till och med varmt! Får fundera på en avståndsuppgradering.
    Och vilken bestämd och beslutsam blick du har! En klar ledare! Tassen!

    SvaraRadera
  8. Jag misstänker att det finns skällisar här i området som danser regndansen. Dom älskar ju lerpölar och annat trams. *fnyser* Annat är det med oss renliga katter. Skönt att du fick varmt i alla fall. Får fundera på att övertala husse om en flytt till varmare trakter.

    SvaraRadera