måndag 12 oktober 2009

Krama ett träd

Jag tänkte starta upp min trädkramar kampanj igen. Det var ju ett tag sedan man kramade ett par träd och det är ju lite synd. Träden behöver också kärlek för att kunna sprida glädje till oss katter.

121020091388
*kramar desperat om trädet* “Så, är du glad nu?”

Äsch, egentligen har det bara inte hänt så mycket i dag. Jag var ute en sväng och kände på luften, men efter att ha sett pingviner med resväskor där det stod “Hawaii” så beslutade jag mig för att gå in.

121020091387
“Titta husse! Pingviner! Vadå grannkatt?! Pingviner säger jag ju!”

Det kalla kommer hitåt med stormsteg. Bokstavligen jamat!

9 kommentarer:

  1. Visst har det blivit förjamat kallt? Nu får våra tvåbeningar skynda på så vi får lite varamare på altanen. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Jaha du Sippo, är det här du håller till på nätet. Blogghjälpen är inte så duktig på det här med feeds och annat, så det var bara en slump att vi visade henne var du fanns. Du är ju också en stilig katt. Din husse verkar ju snäll, men att inte kunna se skillnad på en katt och en pingvin! Ja, ja, myket ska vi katter stå ut med. Ravelli och Ravioli

    SvaraRadera
  3. Ställer absolut upp på din kampanj! Faktum är att jag kramade min favvotall direkt. Måste ju tala om för den hur mycket den betyder för mig, precis som du jamar. Men kattpingviner? *orolig*

    SvaraRadera
  4. Dui & Deco - Ni har ju altan i alla fall. En annan får ju klara sig utan. *avundsjuk*

    Kattson - Nej men så kul att ni hittade hit också! Jag vet att människor är lite tröga av sig, det är tur vi katter har tålamod i massor. Husse ser knappt skillnad på häst och ko...
    Tassen!

    Gustav - Så bra att du kramade din favvotall. Den blev nog jätteglad och spred lite mera syre omkring sig, eller vad det nu är. Kattpingviner, den nya rasen... *rys*

    SvaraRadera
  5. Vet du, Sippo, du har samma färger som en pingvin, har du tänkt på det? De bär också frack! Så det kanske inte var så konstigt att din husse tog fel... ifall grannkatten också är svartvit, menar jag... människor ser inte lika bra som vi katter, har jag förstått för länge sedan. Din husse kanske tror att alla svartvita djur är katter, eftersom du är det?

    Tass från Imma, som inte heller gillar när det är så här kallt!

    SvaraRadera
  6. Hm, du jamar klokt. Jag måste absolut skaffa en väst som det står katt på...

    SvaraRadera
  7. Även människor borde krama träd oftare! Jag älskar träd och kramar gärna om dem... tänk, så viktiga de är för oss - och så vackra!

    Nospussar till alla katter från sr. Carina, Immas matte.

    SvaraRadera
  8. De e kallt här också. Snart har vi isbjörnar också här tror ja.

    Fin ide med trädkramning. Man skall visa naturen sin kärlek. Bevara naturen, konservera en ekorre var de nån som sa. Ja tyckte INTE de var så kul.. eh jo lite då *fniss*

    SvaraRadera
  9. Carina - Precis. Dom är ju jätteviktiga!

    Nea - Jag ska fundera på att konvertera en ekorre. Här är det så kallt att min stackars nos fryser till is. *burr*

    SvaraRadera