lördag 17 oktober 2009

Löööv me!

Så tänkte jag på min dagliga morgonpromenad. Det var för omväxlingens skull husse som släpade ut mig i det blåsiga vädret. Jag var lagom intresserad av att få massa blött och blåst i pälsen. Men husse ville så gärna testa sin nya leksak.

Efter ett tag så glömde jag bort det dåliga vädret och koncentrerade mig på alla roliga löv som blåste omkring. Jag kände en otrolig önskan att sjunga lite.

17102009033
“Hm, här var vi visst lite bladiga.” *hehe*
17102009035
*sniffa sniffa, nosa nosa*
17102009034
*vissel, vissel* “Löööv me tender löööv me true…”

Jag var faktiskt så upptagen av alla löv, att jag totalt glömde bort att bete mig som en riktig säkerhetskatt. Det var lite pinsamt när jag plötsligt upptäckte flygfän på området. Men jag återhämtade mig snabbt och jamade ut dom efter noter!

17102009031
“Hallå där! Ge katten i min gräsmatta era fjäderbuskar!”

10 kommentarer:

  1. Människor och deras leksaker. Gissa vad matte och husse skaffat: En halloweenpumpa! *fnitter*
    TassKram Wikki
    PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

    SvaraRadera
  2. Min matte mumlade något om grön av avundsjuka när ja klickade på länken Sation.

    Den tar fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Wikki - Kan bara jama med dig. Hoppas inte att husse börjar tänka pumpa nu också. *mummel*

    Nea - Bilderna är det bästa med telefonen. Men den har också inneburit ett antal problem som husse sliter sig i håret över. Husse hälsar att han nu får leva på begagnad pasta utan ketchup i 3 månader. Tur att vi katter inte drabbas. *pust*

    SvaraRadera
  4. Säg inte det.. tänk så mycket mindre skinka det kan komma att bli. Eller gud förbjude Dentabits..
    :)

    SvaraRadera
  5. Näää, säg inte så. Husse har lovat att vi katter ska få mat och godis som vanligt. *darr på läppen*

    SvaraRadera
  6. Man måste ju släppa loss någon gång också! Du såg ut att ha kul!Stora flygfän var det måste vi säga, duktigt att du satte dem på plats! Tassen

    SvaraRadera
  7. hej.
    I`m back home!
    man blir alltid så glad av att läsa din blogg Sippo,tack för det,det behöver vi nu efter detta jobbiga!
    /tassen från pip,murre

    SvaraRadera
  8. Dui & Deco - Det är så jag tänker med. Ibland så struntar jag i att vara säkerhetskatt och njuter av livet bara. Fjäderbuskarna fick minsann veta vem som bestämde. *ryyyt*
    *tass*

    Kattliv - Vi såg att du äntligen fått komma hem. Skönt att det går åt rätt håll nu i all fall. Vi var alla lite oroliga. Kul att jag kan hjälpa till att pigga upp.
    *kompistass*

    SvaraRadera
  9. Å, så skönt att höra att Pip är hemma igen och mår bra! Vi har varit så oroliga...

    Sippo, Jag kan skicka färsk ketchup till din husse, om han vill. Det står en stor flaska i kylskåpet. Matte säger att hon kan skicka pasta också, för ingen skall behöva svälta, tycker hon.

    Tass från Imma, som latar sig lite extra idag (med magen full av lax, Dentabits och vitaminer)

    SvaraRadera
  10. Visst är det skönt att Pip äntligen är hemma. Vi var så oroliga för honom. Husse har både ketchup och pasta hemma. I annat fall så kan han få köpa kattmat av oss.

    SvaraRadera