söndag 25 oktober 2009

Otäcka löv

Snart kan man inte sätta tassen utanför dörren utan sjunka ned till magen i löv. Jag jamade till husse att han skulle kasta åt mig en livboj, men han skrattade bara åt mig och började ta bilder medan jag viftade desperat med tassarna. Taskmört.

Som tur är så är jag ju utbildad för konstiga situationer. Så jag vände bara på tassarna och började ta mig in mot land igen. Det var lite svettigt, men som tur var så klarade jag mig. Den här gången. Men lite otäckt var det. *ryser*

251020091408
“Hjälp, hjälp! Jag sjunker. Katt överbord!”
251020091407
“Sådär ja, snart har jag fast mark under tassarna igen.”

8 kommentarer:

  1. neee uschliga löv försöker ta säkerhetskatten nr 1:P

    SvaraRadera
  2. Oj! Stackars dig! Tycker husse har blivit lite taskig mot dig nu när han har skaffat en ny blixtmojäng. Det är nog dags att han skärper sig annars ska vi komma och bita honom i tårna. Tasskram

    SvaraRadera
  3. Elin - Precis! Rena kattnappningen ju!

    Dui & Deco - Ni får gärna bita honom i tårna ändå. Förresten ska han skaffa ny blixt-täläfån-mojäng, imorgon. Arma mig...

    SvaraRadera
  4. Men de e ju mysigt med löv. :) Mjukt.

    ps gosa extra med husse idag han behöver det ds

    SvaraRadera
  5. Sippo, det här hade aldrig gått vägen om någon som inte är lika välutbildad som du hade råkat ut för det. Och stå och skratta, och dessutom blixtra, åt dej i en sån situation! Nä, så här får det bara inte gå till! Rocky och Tiger.

    SvaraRadera
  6. Nea - Men jag drunkigade ju nästan. Försökte gosa med husse, men han morrar bara. *suck*

    Kattson - Nä, tänk om en vanlig kisse hade råkat ut för det. *ryser* Husse ska få pressent från min kattlåda. *moahaha*

    SvaraRadera
  7. Fasligt vad med löv du har Sippo! Vilken tur att vi har specialredskap på tassarna. Det underlättar överlevnaden i tuffa situationer. *skarptass*

    SvaraRadera
  8. Önskar bara att husse kunde ge katten i att klippa mina specialredskap. *mutter*

    SvaraRadera