tisdag 13 oktober 2009

Husse smet

Jama om fräckt alltså! Här går man runt i lugn och ro på morgonen och väntar på att husse ska bli klar för en promenad. Jag tänkte att jag skulle låta honom få ta en extra kopp kaffe innan, för att det verkade lite kallt ute.

Döm om min förvåning då husse plötsligt klär på sig utan att ropa på mig. Självklart var det ju bara ett misstag, tänkte jag. Men så säger han “hej då, vi syns senare” och så försvann han ut. Jag blev alldeles ensam kvar! Okej, Snuffe var hemma men han sover ju bara.

Inte mycket till vaktkatt det här. Han sover ju hela tiden.

Det tog säkert en hel timme innan han var hemma igen. Då såg han alldels stukad och frusen ut, men det spelade ingen roll. Jag krävde en ursäkt och en promenad! Efter lite tjafs så gick husse med på att gå ut en sväng. Tyvärr så hade husse rätt i att det var halv storm och kyla.

 
131020091395
 “Hm, det var inte mycket till löv på den här busken. Du ser ju för sorglig ut. Sålt löven och tappat pengarna eller?”131020091394
“Men du har minsann kvar dina färger. Duktig buske.”

Efter en liten sväng så beslutade jag mig för att inte riskera min dyrbara nos i denna kyla. Det blev en snabbversion av buskologi och sedan springmarsch hem.

8 kommentarer:

  1. Åh, fy vad nedrigt! Han måste väl tala om att han ska gå och framförallt ATT det blir promenad men lite senare! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo!
    När matte eller gammelmatte ska åka iväg nå'nstans så berättar de alltid väldit noga före vart de ska och om de kommer å ta tid innan de kommer tebaka. De e väldit gulliga å omtänksamma.

    Väntar fotfarande på mejl från din husse!

    SvaraRadera
  3. Man blir frösen bara man ser på bilderna!
    Jag (Zeke) och Hajen var ute härom dagen men jag ville in ganska snart!! Tassarna blir ju så kalla fort och alla flugorna är ju borta :(

    Tasskram
    Zeke

    SvaraRadera
  4. Dui & Deco - Det tycker jag med. Skönt att ha vänner som förstår mig. *sniff*

    Conny - Husse KANSKE nämnde något om att "komma tillbaka" men ändå! Ska tjata på husse igen, tror faktiskt han glömde... *skäms*

    Tre katter - *nickar* Jo, man får nästan frostskador på tassarna ju. Inte lite jag måste offra som säkerhetskatt.
    Tassen!

    SvaraRadera
  5. Visst är det förjamat kallt ute, det tycker jag med. Du är duktig som ändå håller fast vid dina nosologiska undersökningar, även om dom blir snabbisar. Dessutom är det förstås en stor bedrift att kunna motivera din husse till utelivet! Tassen!

    SvaraRadera
  6. Ibland går det så långt att jag måste hota med stryk för att han ska ta mig på promenad. Mina nosologiska undersökningar kommer jag aldrig ge upp.

    SvaraRadera
  7. Tjenare Sippo, visst är det väääääldigt kallt ute nu, maju
    USCH vi fryser!
    Igår var jag (Tarzan) hos den däringa vetten, du vet, Sippo. Dom som hela tiden håller fast oss, HMPF
    Jag har fått ngt i ögat som irreterar så matte var tvungen att ta mg till vetten för att få det undersökt. Jag fick ngn medicin som jag ska äta i ca två veckor säger matte, BLÄ vilken medicin alltså, den smakar ju pyton alltså, maju

    Men den kanske hjälper, vad tror du, Sippo??
    Sedan ska jag tillbaka till den däringa vetten, HJÄÄÄÄÄLP!
    Du får hålla tass, Sippo att det blir bra sanrt.

    Tass/
    Tarzan

    Mina kompiar hälsar oxå till dig
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Usch så jobbigt! Vi håller tassarna både jag och Snuffe. Det är inget kul alls att äta mediciner. Fast du får väl hålla ut i två veckor så du blir bättre.
    *bättrapådigtass*

    SvaraRadera