söndag 30 augusti 2009

Blåsigt värre

Blev lite smått chockad när husse plockade fram kopplet en timme tidigare än vanligt. Jag visste att det var en timme tidigare, för att solstrålarna hade ännu inte nått till det fjärde mönstret från höger, på tapeterna. Vi katter kan ju liksom inte läsa  klockan. *ahem* Så fort vi kom utanför huset så höll jag nästan på att tappa morrhåren i blåsten.

300820091023
“Här gäller det att klamra sig fast, för att inte blåsa bort.”

Husse påstod att det var som storm på öppet hav. Han borde ju veta då han seglade en del som ungra… ungrare? Ah, yngre, heter det. Aj! Nu slåss han också. *duckar*

Men trots den starka blåsten så tog vi en rejäl sväng i området. Mina sinnen var på helspänn. Tänk om vi hittade en kattkollega som blåst bort i stormen. Nu gjorde vi ju inte det, men jag hittade en dörr som stod öppen. Funderade ett tag på om jag skulle stänga den. Men husse sa åt mig att låta bli. Det fick bli en nosologisk undersökning istället.

300820091017
“Ska dörren verkligen vara öppen? Jaha, då låter jag väl den vara det då.”
300820091019
“Taket över cyklarna sitter fast fortfarande. Bra, bra.”

Jag måste ge husse en uppskattande nosbuff. För trots att han huttrade och frös som hundan, så började han inte släpa mig hemåt, utan jag fick nosa vidare i egen takt.

300820091022
“Du husse. Jag vill bara jama att jag uppskattar våra promenader. Du vet väl att du betyd… Vad var det?!” *lystrar*
300820091027
“Något rör sig här borta. Det måste undersökas.”

5 kommentarer:

  1. Tur att du finns, som håller kollen!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Man försöker ju så gott man kan. *nosbuff*

    SvaraRadera
  3. Skönt att du har en förstående husse som låter dej nosa i din takt

    SvaraRadera
  4. Låter som det är dags för uppgradering av pälsfluff, i alla fall för husse.

    Vad var det för något som rörde sig där borta? Rena cliff-hangern ju :)

    Tass

    SvaraRadera
  5. Maya - Ibland kan han vara väldigt förstående.

    Nea - Jepp, fluff 3.0 har installerats. Tänk om husse skaffar så mycket fluff i ansiktet, att han blir misstagen för en katt!
    Nä, det var visst ingenting som rörde sig där borta. Det var den dumma vinden bara. *suckar*

    SvaraRadera