fredag 28 augusti 2009

Lite snabbt

Det blev bara en snabb kontroll av buskagen i dag. Jag hade nämligen lite annat att göra hemma. Sova exempelvis. Men jag utförde självklart min buskologiska undersökning ordentligt.

280820091011
“Sno dig lite nu va. Vi har femtielva buskar kvar att kolla.”

Husse hade lite problem att hänga med i svängarna. Han har ju liksom lite mer vikt att släpa runt på, om man så jamar. *hehe*

Efter promenaden så la jag mig ner och vilade lite, medan husse försvann på något ärende. När han var hemma igen så hade han med sig flera kassar med saker i. Men det visade sig bara vara dum mat till han själv. Inget till oss katter. *fnys*

Inte ville han gå ut igen heller, nu påstod han att det var dags för lunch. Underligt nog var min matskål precis lika tom som tidigare. Lunch är visst bara för somliga. *svansknyck* Så det var lika bra och lägga ner morrhåren och vila igen. Människor alltså… *suckar*

280820091012
“Din snåle drummel, du kunde väl köpt nåt oss oss?!”

4 kommentarer:

  1. Så himla typiskt tvåbeningsmanér, egoister är vad dom är. Åtminstone i mathänseende. I våra kassar finns heller nästan aldrig något till oss med fyra tassar. Man får meditera en stund och hoppas att nästa gång....Ha en mjausig helg!

    SvaraRadera
  2. Rätt jamat! När är vi katter så egoistiska? Aldrig! Vi skulle ju gärna dela med oss av en sork eller fågel, men det uppskattas ju inte.

    SvaraRadera
  3. Här hemma är det mest Gammelhusse som handlar människo mat, kommer matte hem med kassar då är det absolut matt till oss katter däri.

    Vad elak din Husse är som inte ger dig någon lunch, här hemma får vi katter torrfoder vid lunch tiden, mums.

    Tröst tass/puma

    SvaraRadera
  4. Ibland undrar jag om han är elak eller bara glömsk. Han brukar glömma lite allt möjligt. Jag ska begära att få lunch, jag med!

    SvaraRadera