torsdag 6 augusti 2009

Flämtvarmt

Värmen har kommit tillbaka ordentligt nu. Inte för att jag klagar, men min kära husse håller på att kasta in handduken, eller vad man säger.

Vi hade precis kommit ut på morgonpromenaden då han märker att han glömt stinkpinnarna hemma. Självklart tog jag tillfället i akt för att få honom att sluta upp med de där dumheterna. Det enda som hände var att han blev allmänt sur och grinig. Som tur var kom en av mina snälla grannar fram och kliade mig på magen. *spinner*

Efter knappt halva avklarade patrullen så börjar husse dra i kopplet och säger att han vill hem. Han mådde dåligt tydligen. Jag funderade på att föreslå en sån där avmaskning. Det är ju så populärt att ge oss katter, nu kunde han ta mig mjaousan pröva det själv, tänkte jag. Men efter att noterat viss irritation hos husse, så avstod jag.

“Kom här husse så ska jag pigga upp dig din suris.”

 

*Uppdaterat 17.04*

Var precis ute på ytterligare en promenad med husse. Tyvärr kunde jag inte twittra om det, då twitter inte ville vara med. Dessutom så var det så varmt ute att jag ville bara ligga och slöa i buskarna. Det fick man ju så klart inte, utan då började husse dra i kopplet.

Jag blev rejält ilsken och fräste ut honom efter noter. Då blev han sur och sa att skulle jag vara fräsig av mig, då kunde vi lika gärna gå in. Så nu är vi hemma igen. *fnyser*

06082009815
“Men jag vill ligga här under ju. Leta upp en buske du med.”

4 kommentarer:

  1. Flämtvarmt här också! Samma i morgon hotade vädertvåbeningen med också.

    Ja tror att de e värmen som gör oss fräsiga. Hussar och mattar borde väl förstå att de e lätt att tappa tålamodet när man måste bära päls i denna värmen!

    Tass Sippo

    SvaraRadera
  2. Jag tror du har rätt. Man blir lite fräsig...
    Tass tillbaka.

    SvaraRadera
  3. En svalkande tunga på husses nos måste ha gjort underverk! :)
    Men hur skall du få husse att sluta med de där stinkpinnarna.. *funderar*

    Tass
    //Tre katter

    SvaraRadera
  4. Husse påstår att han får utslag på näsan och tappar skinn. Som om det var mitt fel. *fnyser*
    Jag har funderat på att pinka på pinnarna. Fast han märker väl ingen skillnad. *suckar*

    SvaraRadera