måndag 10 augusti 2009

Plikttrogen, det är jag.

Slår du upp plikttrogen i en sån där bok med ord i, då hittar du en bild på mig. Trots att det spöregnade ute så att gräsmattorna blev till träskmarker, så tvingade jag ut husse på patrull.

Med det menas att jag patrullerar och husse följer snällt med. Tänkte att han vid nödsituationer kunde lyfta mig över vattenpölarna, så vill han ju inte heller sitta ensam hemma.

10082009872
“Trots att det vräkte ner massa blött, så patrullerade jag mitt revir, så alla kunde känna sig trygga.”
10082009877
“Milda morrhår, mina brunnslock drunknar! Fort husse, kasta i dina byxor så dom suger upp vattnet. Vadå nej??”

2 kommentarer:

  1. Att patrullera i ösregn...du borde faktiskt tilldelas tapperhetsmedalj av första graden med torsksmak. Jama om självuppoffring!
    Din husse får väl ta med litet uppsugningsmaterial vid nästa patrullering. En säck hushållsrullar eller så.
    Tass på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, med torsksmak också. *smask* Jag ska jama åt husse att ta med en säck hushållsrullar. Bra tips. *tass*

    SvaraRadera