söndag 23 augusti 2009

Kvällspromenad

Tänkte först inte göra något extra inlägg, men den här kvällspromenaden slår alla rekord. Först så tar vi en rejäl sväng runt området så jag får sträcka ordentligt på tassarna.

På vägen hem så ser vi grannkatten sitta och äta vi min granne! Jag gick självklart dit för att jama allvar, men då smet han iväg. Det blev ett fasligt dunder och brak när han tassade igenom häcken. Han måste rivit halva djungeln.

Nåjam, efter att han försvunnit så börjar grannen prata med mig. Först tänkte jag inte hälsa eftersom hon vänsterkattat. Men så erbjöd hon mig en skål med smaskig mjukmat. Åh så gott det var, jag slafsade i mig allting och slickade skålen riktigt ren efteråt. Sedan blev det massor med gos och beröm för att jag var sådan fin katt. Jag blev jämförd med Charlie Chapplin’, vem det nu är.

Ärligt jamat så brydde jag mig inte. Allt kändes helt perfekt och jag bestämde mig för att detta var min bästigaste promenad någonsin. Så vitt jag kan minnas för stunden i alla fall.

23082009968
“Åh så mysigt att ligga och bli kliad efter maten.” *rap*

5 kommentarer:

  1. Sippo får jag låna videon med dykarbaggen till min blogg? Tänkte bjuda matte på barndomsminnen.

    Den här tänkte jag att du skulle vilja ha: http://www.catalley.net/mat11.php
    skulle absolut passa dig!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Så klart att du får. Inte för jag förstår hur en skalbagge kan ge barndomsminnen. *undrande*

    Sån där skylt vill jag gärna ha. Ske be husse fixa något liknande åt mig.
    Tassen!

    SvaraRadera
  3. Jaha, din granne var lite ångerfull för att hon vänsterkattat och skulle ställa sej in hon dej igen med en massa mjukmat...

    SvaraRadera
  4. Hej Sippo, Wikki har en ny tävling på gång. Ska vi se vem som vinner: http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11362610

    Jaså, så du får mat av andra än husse, vilken tur du har. Tass/Puma

    SvaraRadera
  5. Jodu Puma, ibland har man det bra.
    Tassen.

    SvaraRadera