fredag 21 augusti 2009

Jag bommar inte

Först måste jag ta upp något underligt som jag funderat över. Varför rakar sig människor? Jag satt på tvättmaskinen i morse och tittade när husse rakade bort pälsen i ansiktet. Visserligen var det inte så mycket från början, men ändå. Det verkar heldumt tycker jag. Päls är ju snyggt, se på mig bara. Ytterst underligt beteende. Hoppas han håller den där raka-apparaten borta från mig, annars ska han få.

Så var jag ju på promenad på morgonen med min husse. Jag har funderat på att utöka mitt ansvarsområde lite. Det finns nämligen en vägbom som stoppar brummisar från att köra in i området hursomhelst. Men ofta verkar det inte funka. Så jag tillbringade lite av min dyrbara tid i dag med att undersöka bommen ordentligt.

21082009942
“Hm, undra om jag kommer upp dit. Vet inte om jag vågar…”

Jag hittade ingenting misstänkt den här gången. Men jag ska hålla ett vakande öga på den där bommen så den inte fuskar.

7 kommentarer:

  1. Vi vill bara säga att vi gillar dig och att du är ett föredöme när det gäller nosologiska undersökningar och annat spaningarbete.
    Tasskramar Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Tvåbeningarna har så mycket tokigt för sig att jag slutat grubbla över hur och varför.
    Mycket bra att du håller en tass och ett öga på bommen, så att brummisarna håller sig borta.
    Tassen, och en god helg önskas dig!

    SvaraRadera
  3. Att raka pälsen i ansiktet är dumheter! Tänk om vi skulle göra likadant? Hur skulle det se ut?
    Päls är vackert. Punkt.

    SvaraRadera
  4. Matte rakar ingen päls i ansiktet men väl under framtassarna och på bakbenen. Varför begriper jag verkligen inte! Det mest knäppa av allt är när hon tar en pincett och rycker bort ögonbrynsmorrhåren ett efter ett. Ja menar de måste ju göra ont.

    Tvåbeningar är helknäppa! De konstaterat!

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco - Oj, tack så mycket. *stolt*

    Gustav - Du har rätt, jag borde kanske sluta förundras över deras tokigheter. Tass och trevlig helg tillbaka.

    Fjutten - Precis! Vi skulle ju inte se kloka ut om vi rakade ansiktet. *ryser*

    Nea - Jag har hört talas om att tvåbeningshonor gör så. Verkligen underligt. Att rycka bort morrhåren med pincett måste vara fruktansvärt. *rys, skak*

    SvaraRadera
  6. Jag skulle inte lita en sekund på den där bommen! Den väldigt misstänksam ut! Bra att du håller ett öga på den! :)

    Tasskram
    //Tre katter

    SvaraRadera
  7. Precis vad jag tyckte. Den ser misstänksamt lugn ut. *stirrar*

    SvaraRadera