måndag 31 augusti 2009

Underligt

Vilka underliga saker man kan hitta utomhus. Husse och jag vandrade mellan mina två gräsmattor, då jag hittade något underligt. Trots att jag aldrig sett en sådan tidigare, sa mig min kattlika instinkt att det var en klo-avbitare.

310820091044
“Men vad i hela Jamlunda är det här?!”

Troligen används detta otäcka redskap till att klippa klorna på bångstyriga katter. Det var i alla fall vad husse sa. Funderar på att emigrera till Sibirien.

310820091038
“Jag ÄR en snäll kisse. Jag lovar! Titta bara.” *kurr, kurr*

9 kommentarer:

  1. Äsch, det är ju en klo från en krabba eller hummer, ju! Luktade du inte på den och kände att den luktade hav? *suckar lyckligt*

    Tass från Imma, klosterkatt som älskar skaldjur (att äta, förstås).

    SvaraRadera
  2. Såna där har Puff hittat massor av i min soppåse! Hon var hygglig och tog ut några till oss, och vi hann slicka litet på dom innan husse kom och röt något. Din husse bara LURAR dig att det är något hemskt bara för att inte du också ska leta i soppåsen. Men jama inte för honom att du fått veta sanningen, så kanske du också kan få dig några godslickar!

    SvaraRadera
  3. Imma - Den luktade nästan ingenting. Husse påstod att det var från en kräftskiva som någon hade förra veckan. Jag antar att det har att göra med skivade kräftor.

    Gustav - Aha, då förstår jag. Nu äter ju min husse inte sånt där. Men nästa gång jag hittar sån där sak, då ska jag mjaousan i mig ta mig ett slick. Husse får säga vad han vill om den saken! *bestämd*

    SvaraRadera
  4. Neej! ta inte nåt slick på en sån där, man får bara ont i pannbenet då. Det säjer min människa. Det kanske värker ända ut i morrhåren oxå vem vet. Det bästa är att låta bli...

    SvaraRadera
  5. Oj, då ska jag nog låta bli att ta ett smakprov. Tur att du varnade mig. *tacksamtass*

    SvaraRadera
  6. Vad det än var såg den ut att kunna nypas rätt bra. Var rädd om tassarna Sippo!

    SvaraRadera
  7. Visst såg den läskig ut?! *ryser* Jag tror jag håller tassarna borta.

    SvaraRadera
  8. Klart du är en fin och snäll kisse, Sippo, mjau
    Vi håller på att uppdatera våran blogg igen, så ngn gång i slutet på veckan ska det finnas fler bilder på bloggen, maju.

    Tassen på dig sippo

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket. Ibland måste man bara påminna sin människa om det. Dom är ju så glömska.

    SvaraRadera