onsdag 26 augusti 2009

Växelvis

Morgonen började med att husse försov sig. Vi fick vänta minst en halvtimme innan han orkade krångla sig ur sängen. Efter maten ville jag en promenad med husse. Då öppnade han balkongdörren för att visa att hela uteplatsen höll på att bli en plaskdamm för sniglar. Hela marken skvätte så jag blev blöt på magen. Men jag ville trots detta kolla genom porten på andra sidan, för det kunde ju vara så att det var torrare på andra sidan. Växelvis regn, som det kallas.

26082009986
“Du husse, delar ut flytvästar till sniglar?”

När vi kom ut genom porten så kom det inget blött alls. Jag visste väl att husse bara lurades. Vi gick runt den lokala busken ett par varv innan vi gick vidare. Självklart letade jag med nos och morrhår efter Masken Börje.

26082009994
“Allt okej under den här busken.”
26082009991
“Den lokala parkeringen kontrollerades för eventuella fuktskador.”

Tyvärr så verkade husse och vädret samarbeta mot undertecknad katt. För plötsligt så kom det ett par stänk och det var väl inte så farligt, men så öppnade sig himlen på vid gavel utan förvarning. Typiskt nog var vi en bit hemifrån och inte en buske fanns det att gömma sig under. Halva jag blev fuktskadad innan vi väl kom hem och det var husses fel, för han släpade fötterna efter sig. *mutter*

26082009987
“Efter promenaden så hjälpte jag Snuffe med lite pälsvård. Självklart tog husse bilden när jag har nosen… (harkel) där.”

2 kommentarer:

  1. Tjenare Sippo, NU kan du hälsa på hos oss, för NU finns det uppdateringar hos oss, maju
    Våran kattbur har ÄNTLIGEN kommit på plats, maju kom och kolla får u se.
    Fler bilder kommer vart efter.
    Tass/
    Mimmi
    Chicko
    Tarza
    Sessan
    och vår
    gästande kattkompis/
    Forex
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Så kul! Ska genast tassa över och undersöka.

    SvaraRadera