söndag 23 augusti 2009

Morgonpromenad

Först måste jag ju berätta att jag skrämde slag på husse igår kväll. Jag låg och vaktade husse strumpor på tvättmaskinen. Jag var nämligen lite orolig efter att jag hittat ett dussin mördade kräftor vid min husknut. *rys* Nåjam, där låg jag då husse plötsligt trodde jag var död. Men hallå, kan man inte ens få blunda ett ögonblick utan att bli ruskad på? Till slut öppnade jag ögonen lite försiktigt så att han kunde se att det inte var någon fara. Då bad han om ursäkt för att han väckte mig(!) Hur kunde han tro att jag låg och snarkade?! Jag blundade ju bara.

22082009957
“Men jag ÄR vaken husse. Försvinn och låt mig få vakta ifred.”

I dag började vi med en rask morgonpromenad. Det var en härlig dag och  jag kände mig pigg och full av nosologisk energi.

23082009959
“Nosen fulladdad och ögonen på skaft. Jag är redo!”

Som som vanligt började vi med en buskologisk undersökning. Jag var lite nyfiken på om Snigeln Sven hade kommit något längre. Döm om min förvåning då jag inte ens hittade honom. Först blev jag lite orolig, men så kom jag på att det var fel buske jag nosade på. *generad*

23082009958
“Nej det var inte fel buske! Jag kollade bara efter, uhm… eh, fina blad. Hur vågar du påstå att jag gör fel?!”

På vägen hem så råkade vi på en högst underlig typ. Husse visste inte vad det var och själv så missade jag lite av djurläran i kisse-skolan när jag var ung… yngre.

23082009962
“Kolla husse. Vilken lustig typ.”

Vi följde efter honom en bit, då han plötsligt sprang och gömde sig på gräsmattan. Jag blev ju lite orolig över att han kanske fått fel uppfattning av mig. Det var faktiskt husse som ville köra över honom med bilen, jag ville ju bara leka lite.

23082009964
“Hoho! Hallå, vart tog du vägen?”

7 kommentarer:

  1. Mjauuu,Du är duktig du!
    Jam & Kram från Oss ♥

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Jag försöker så gott jag kan. Tass, tass!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt Sippo du har just träffat en "Bred gulbrämad dykare (Dytiscus latissimus" - en riktig snygging i skalbaggevärlden!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  4. Oj, Wikki - undra på att du heter Wikipedia!!! *imponerad* Själv tycker jag att skalbaggar är skalbaggar...

    Tass från Imma.

    SvaraRadera
  5. Wikki - Oj, du vet vad den heter också? *imponerad* Nu blir husse avundsjuk. *hehe*

    Imma - Jag håller med dig faktiskt. Skalbagge som skalbagge. Fast nu visste ju jag inte ens att det var en skalbagge.

    SvaraRadera
  6. Matte hade även hon tänkt testa på det där filmandet när jag är igång med mina tokigheter.
    Hon undrar faktiskt vilket program din Husse använder för att lägga in filmerna på datorn och få in de texter som ibland poppar upp i filmen.
    Tass tack på förhand/Puma

    SvaraRadera
  7. Mjaou! Husse har ett konto på YouTube där han lägger sina filmer. Där finns även möjligheten att lägga till pratbubblor och sånt. Ibland använder han Windows Moviemaker till Windows Vista.
    Hoppas det hjälper.
    Tassen kompis!

    SvaraRadera