torsdag 20 augusti 2009

Husse drummel

Men åhhhh, jag är så frustrerad. Husse var och handlade mat åt oss katter i går. Nu handlar han två sorter, bara för att jag ska ha “sen-i-år” mat. *fnyser*

Nu på eftermiddagen när Snuffe och jag jamade om att det var dags för mat, så lyckades husse röra ihop allting. Först häller han Snuffes mat i min skål och kör sedan bort Snuffe som försöker förklara misstaget.

Sen heller han min mat i Snuffes skål och undrar varför Snuffe bara fnyser åt sin mat, medan jag glufsar i mig “min” mat. Det är min mat eftersom den ligger i min skål. Så det så!

Så det slutade med att husse fick blanda ihop lite och hoppas på det bästa, för han vågade nämligen inte ta min matskål efter att jag hotat honom med stryk.

Sippo's jättegäspning
“Ge katten i min matskål.” *ryyyt*

13 kommentarer:

  1. Sån där Senior mat ger matte mig också iallafall i torrfoder stil. Ingen av oss katter är så jamiga i det så det lämnas oftast kvar så matte får slänga det. Vi jagar rätt på lite goda och knapriga möss istället. men idag blir det kalas med Sheba, det är mums mums. Tass/Sixten

    SvaraRadera
  2. Men vilka lyckans kissar ni är. Själv får jag nöja mig med att skälla på fåglarna utanför fönstret. *suckar*
    Tass tillbaka.

    SvaraRadera
  3. En såna häringa, däringa "sen-i-går-mat" är väl ingenting att ha! Sätt din husse på en vatten-å´-bröd-diet, så blir han så lagom kaxig sen! Vilken grym husse du har!

    Vi gillar din bild, Sippo! Den inger respekt - även om "somliga" inte fattar det!

    Tass!/Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  4. Så där höll matte också på förut, högst frustrerande. Klart att mat som ligger i din skål är din!!! Virriga hussar och mattar får städa upp i hjärnkontoret. Nu får vi likadan mat allihopa. Tror jag i alla fall. För säkerhets skull provsmakar jag varje dag de andras skålar. Tass på dig!

    SvaraRadera
  5. Imse vimse husse...håller med busbröderna...vatten-å-bröd till husse om han ska hålla på så där *uppmuntrande tass*

    SvaraRadera
  6. Chinchero - Precis vad jag jamar. Vem vill ha sen-i-går mat? Jag tycker också att bilden blev rätt tuff. *stolt*
    Tassen.

    Gustav - Skönt med någon som förstår mig. Jag brukar också provsmaka av Snuffes mat, men då blir jag bortkörd. *fnys*
    Tass tillbaka.

    Maya - Ska försöka gömma hans mat ett par dagar, så får vi se vad som händer.
    Tack för uppmuntrar tassen. *nosbuff*

    SvaraRadera
  7. Idag firar jag SVARTA KATTEN`S DAG!
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11315146

    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  8. Haha! Snurriga mattar/hussar finns det gott om! Hoppas husse lärt sig något tills nästa gång :)

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  9. Wikki - Åh, en hel dag för oss. Jag räknas lite som svart fast jag har vitt också va?
    *nosbuff*

    Tre katter - Tror knappas han lärt sig något. Tvåbeningar är ju inte direkt lättlärda.

    SvaraRadera
  10. Oj Sippo, jag tycker inte du ska jama så ont om din husse. Jag tycker nog att han verkar göra sitt allra bästa för både dig och Snuffe, men du förstår att tvåbeningar har så förfärligt mycke som dom måste tänka på och sån't som "samhället" kräver och allrahelst om man är sjuklig, så han har det inte så lätt. Det vore väldigt bra om du och Snuffe hjälptes åt med att få honom att känna sig lugn och trygg! Så'nt är ni katter så bra på. Du är i alla fall en jätteduktig säkerhetskatt och naturligtvis gäller dagens firande även dig, fast du har en del vitt i din päls också, men vitt är ju egentligen inte någon riktig färg utan den innehåller ju ALLA färgerna.
    En liten puss på huvudet och massor av kel och smek till dig från Gammelmatte Gittan.

    SvaraRadera
  11. Jooo, det ligger kanske något i det du säger. Men ibland så tappar jag nästan morrhåren av frustrering. Man får ju inte bara röra ihop så viktiga saker som kattmat. Jag funderar på att gömma husse smör och ersätta med flytande gips. *hehe* Jag försöker alltid få husse lugn och trygg. Efter allt som hänt i Lerum, så har jag fått agera stödkatt, vaktkatt och teraputkatt.
    Tackar så mycket för allt gos. *spinner lyckligt*

    SvaraRadera
  12. Så klart att du också ska fira idag Sippo! Idag ska vi katter med svart i pälsen dunka tassarna i taket (eller var det passar) och vara stolta över varann och oss själva! Så det så!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  13. Hurrjam för oss då! *stolt*

    SvaraRadera