måndag 3 augusti 2009

Brummisar

I dag har det varit förenat med livsfara att vara ute. Hela området skakades av ljudet från otäcka brummaskiner som åkte runt. På brummaskinerna satt det elaka tvåbeningar som styrde monstret. Tillsammans åkte dessa runt och mördade hela gräsmattor. Hur ska jag nu kunna bedriva spaning som säkerhetskatt?  Finns ju inget gräs att gömma sig i. *suck*

 

03082009781
“Här utför jag en noggrant planerad manöver. Öronruskning!”

Värst var att brummaskinerna lämnade kvar stora högar med gräs. Jag råkade snubbla på en sån och gjorde en halv fristående tassvolt. Dumma grästuvor som fäller mig. *fräser*

03082009782
“Tycker nog att gräschet schmakar likkadant schom tidigare husche.”

6 kommentarer:

  1. Dom är otäcka såna där brummisar! Varför ska dom äta allt det goda saftiga gräset. Dom hade väl kunnat smaka lite som alla andra. Men inte dom inte. Dom ska nödvändigtvis sätta i sig allting själv. Hoppas dom spyr upp det sen. *mutter,mutter*

    SvaraRadera
  2. Tassar in igen för att jama om att mamma nu fixat till inställningarna för kommentarer på min blogg. Så nu ska det fungera. (hoppas jag)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Dumma brummisar. *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Kan man kattentera här då? De gick inte hos mamma Babsan!

    SvaraRadera
  5. Nä de går inte att kattentera hos Babsan. Sniff.

    Jaså det var brummisar som skakade marken hos er. Hos oss var det Åskar som stampade omkring så att allt skakade. Undrar vad man ogillar mest. Brummisar eller Åskar.

    SvaraRadera
  6. Hm, undra vad det är för tokigheter med Babsans blogg. *mutter*

    Själv tycker jag att brummisarna är värre, det nästan så dom jagar en stackars katt. *ryser*

    SvaraRadera