tisdag 25 augusti 2009

Jag vilar

Tycker jag har gjort mig förtjänt av lite vila. Jag tassade ju trots allt ned en manual i att njuta igår. *spinner nöjt*

Så har jag även tillbringat stor del av dagen med att sjunga “tass över sjö och strand” inne i duschkabinen. Det tog på krafterna kan jag jama.

25082009985
“Znark, zzzznaaark…kurr, kurr… Znark”

Så ett litet extra meddelande till Puma.

“Mjaou! Jag har en egen kanal på YouTube där jag lägger mina filmer. Där finns även möjligheten att lägga till pratbubblor och sånt. Ibland använder han Windows Moviemaker till Windows Vista.
Hoppas det hjälper.
Tassen kompis!”

11 kommentarer:

  1. Ser att du och jag ägnar oss åt avkoppling i likandan skön ställning. Baktassar upp och framtassar böj är ypperligt avslappnande.
    Så du sjunger i duschen? Hoppas din husse uppskattade skönsången efter förtjänst! Tass!

    SvaraRadera
  2. Självklart förtjänar du vila MEN
    Blev husse lite sur när han inte fick gå ut?
    Tasskramar Dui och Deco

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Sippo, ska se till att jama allvar med Matte nu så att jag får vara med på film någon gång också. Idag fick hon oss båda katter till att skrämma iväg en liten kopparödla som låg precis nedanför hennes dörr, hon vågade inte gå in i sitt hus förrän vi skrämt iväg den ordentligt.
    Tasskram/Puma

    SvaraRadera
  4. Gustav - Det är en perfekt slapparställning efter en dags hårt arbete. Husse uppskattar inte alls min skönsång. Förstår inte riktigt varför. Otacksamme tölp. (husse alltså)

    Dui - Jag fick offra mig på förmiddagen och släpa husse ett varv runt området. Tycker att han borde uppskattat det mer än han gjorde. *mutter*

    Puma - Det skulle vara jamarkul att se er på film! Ni måste bara få matte att starta med det. Skulle vara spännande att se hjältedådet med ödlan. Hm, det var inte Ödlan Örjan va?

    SvaraRadera
  5. "Tass över sjö och strand" är en mäktig sång! Men när vi sjunger den ute på balkongen och brorsan Cherokee sjunger med sin basröst, då vrålar morsan:"Sluta med det där brölandet!"
    Hon uppskattar tydligen inte våra vackra sångröster! *fnyyys!*

    Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  6. Kom inte och säg att du DUSCHAR??? Det blir ju så förjamat blött i de där duscharna även om det är fin akustik där :)

    Tycker du gjort dig väl förtjänt av en slappe dag. Du har ju så stora områden att hålla koll på.

    Tass!

    SvaraRadera
  7. Duschar du? Jag brukar sitta utanför duschen och jama skönsång till min människa. Jag uppskattar inte det blöta som är i duschen

    SvaraRadera
  8. Faktiskt så brukar ja sitta och berätta livets alla hemligheter och meningen med livet när min människa står i duschen med vattnet i öronen. Ja vet inte det är liksom läge att göra det då. Men inte lysssnar hon inte, utan fortsätter harva på med sitt liv som hon alltid gör trots att jag har förutsått allting åt henne då.

    Tvåbeningar tror, vi katter vet!

    SvaraRadera
  9. Chinchero - Visst är den mäktig! Underligt att er människa inte gillar den. *förvånad*

    Nea - Nä, jag duschar så klart inte, men det ger sånt skönt eko när jag står där inte och jamar.

    Maya - Det gäller att balanser mellan det blöta, så går det bra. Det är värt risken med tanke på det sköna ekot.

    Nea - Typiskt människor att inte lyssna på viktiga saker. Trots att vi serverar ett lyxliv på silverfat. *suckar*

    SvaraRadera
  10. Njut du min vän! Det har du sannerligen gjort dig förtjänt av! Förresten är det en riktig konst att njuta också, det vet alla kloka katter!
    *nosbuff*

    SvaraRadera
  11. Att njuta är sannerligen en viktig konst. *nosbuff tillbaka*

    SvaraRadera