onsdag 19 augusti 2009

Vilken dag

Den här dagen började med dunder och brak. Det första husse gjorde på morgonen var att se efter om det hänt något nytt om katterna I Lerum. Det hade det. Han hittade flera artiklar om att skurken äntligen fångats in.

Så då tyckte jag att husse borde vara nöjd och glad. Det var han inte. Under  hela morgonpromenaden gick han och muttrade för sig själv och jag riktigt kände hur ilskan hängde i luften. Han sa massa saker om jag inte vågar jama om här, för då skulle det sluta illa. Det höstlika vädret gjorde ju inte det hela bättre.

 

18082009930

19082009931 Men jag fick ta till all min utbildning i självförsvar, för att se så söt och sorgsen ut som möjligt. Husse var nog annars på god väg att sätta sig i bilen och leta upp honom, husse var helt rasande. Så hela morgonpromenaden kändes lite obehaglig. *suckar*

“Du gör mig orolig, husse.”

Det var först när husse ätit frukost och sovit lite, som han blev mer normal i skallen. Han hade då gett upp planerna för blodshämnd. I alla fall för stunden. Men jag kommer hålla ett vakande öga på honom så han inte hittar på tokigheter.

19082009937
“Jag vakar över dig husse. Bara så du vet det.”

Eftermiddagen var desto trevligare. Då hade nämligen solen tittat fram och det var varmt och skönt ute. Husse var så munter att han till och med visslade lite, vilket skrämde slag på fågellivet i området.

Så träffade jag grannkatten o-mallig eller om det var Omally, nåt var det i alla fall. Han hade så brått iväg att han nästan sprang ifrån svansen. Jag tittade förundrat efter honom och funderade på vad som hade skrämt upp kissen. Tyvärr fick jag inte fråga, för husse släpade bort mig. *fnyser*

19082009935
“Kan det varit något i buskarna som skrämde upp kollegan?” *nosar* “Nä, inget här. Lustigt.”

Så kontrollerade jag brunnslocken och den lokala sopstationen också.

19082009934
“Ah, så varm och mysig den känns. Säkert att du inte vill pröva?”
19082009933
“Hörru, kom inte hit och mucka gräl va.” *spänner tassmusklerna*

Politiskt inkorrekt 
GP

13 kommentarer:

  1. Det läskiga är att någon anonym skickade mej länkar med den där otäcka personens namn och allt redan i förra veckan. Jag tycker det är attans otäckt och funderar på att hyra in en bodykatt. Matte har med sej flera tuffa killar så fort hon går ut med mej. Hon är rätt tuff själv också!
    Dilemmat är att skurkpersonen troligen får lite "vård" och piller... Jag har försökt tipsa dem om en lobotomiform för främre vänstra pannloben (Enligt hjärnkirurg dr Nils Simonsson) som tar bort allt minne och lust kring de grymma dåden. DET vore humant och grymt tillbaka i ett grepp!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Wikki din kloka kisse. Jama bara så kommer jag tassandes. Om det är riktigt illa kan jag ta med husses stinkande strumpor som vapen. Hiii-YA!

    SvaraRadera
  3. Voff...såsom Tibetansk terrier måste jag agera pacifistvovve.
    Det skulle kunna vara en bror till någon av er...trots det han gjort.
    (Jo, jag tycker också att det är oförsvarligt det han gjort, och enligt en nätblaska, riskerar han fängelsestraff.)
    Min matte säger alltid att man inte kan banka in vett i varken djur eller människa.
    Oftast är det personer som redan har fått "vett bankat in i sig" som utför sådana vidrigheter. Då är det svårt att reparera, men man måste försöka.
    Peace, love and four-feeters...eller vad det heta...?
    Vänliga tassar från Trassla!!!

    SvaraRadera
  4. Som katt kan jag inte annat än att hålla med dig skällis. Fast husse ger inte mycket för sånt. Jag hoppas bara att han aldrig korsar vår väg. *ryser*
    Tassen tillbaka.

    SvaraRadera
  5. *Gnäll*
    Matte hade för bråttom i nedtassningen av förra skället.
    Hon tänkte så här: Om din husse hade någon lillebror som hade misslyckats alldeles förmorrat i livet, kanske blivit mobbad eller så, då kanske det kunnat vara han som kunnat göra sådana vidgrigheter...
    Jag skulle INTE vilja träffa honom, om han inte hade koppel och munkorg, och en pålitlig stooor tvåbening som höll i kopplet.
    *nosar efter om det finns någon tvåbeningsmunkorg*
    Var finns programmen om hur man uppfostrar vuxna tvåbeningar förresten?

    Tass från Trassla

    SvaraRadera
  6. Jag skulle inte heller vilja träffa nån sån. Angående uppfostran av tvåbeningar så är jag lite osäker. Funderat på att starta "Sippo's skola för tvåbeningar."

    SvaraRadera
  7. Sippo sådan tur att vi är inne/sele katter! Ingen kan kattnappa oss så lätt inte.

    Matte säger att den där kattmördaren borde tas om hand och låsas in för all framtid! Det är inget ungdomlig idioti där inte, han är riktigt sjuk i huvudet!!! Tyvärr har vi katter och djur i allmänhet så låg status i lagen att det han tyvärr bara åker dig för skadegörelse eller liknande i brottsskalan.

    Vi är levande varelse, vi borde ha ett större värde i lagen än döda ägodelar. Borde vara självklart tycker ja!

    SvaraRadera
  8. Min människa tillbringade 3 timmar i kväll med att leta efter Trazzel. Ett tag trodde jag att vi hade fått en sån där kattnappare hit oxå. Jag blev riktigt orolig faktisk.
    Såna där kattmördare borde spärras in för alltid tycker jag. Håller med Nea. Vi borde ha mycket större värde än vad vi har

    SvaraRadera
  9. Ni ska höra snacket här nere i Lerum. Vi tycker att dom kan skicka in honom till våra kusiner tigrana på kålmården. Det värsta är att många visste om att det kunde vara han men inget gjort. Har ni läst dom bloggar han har haft där han beskriver dessa dåd. Det är så hemskt att en människa kan ha gjort något sådant. // Ville

    SvaraRadera
  10. http://blogg.aftonbladet.se/lindius/2009/08/djurplagaren-ar-fast

    Här är en sak han har skrivit.

    SvaraRadera
  11. Nea - Jag är verkligen glad nu över att husse inte släpper mig lös. *ryser* Husse och jag håller med om att han aldrig får släppas lös igen. Men tyvärr har du rätt om vår låga status. *sniff*

    Maya - Jag förstår att ni måste varit förjamat oroliga. Du får jama allvar med Trazzel, så hon inte gör om det.

    Lindius - Vad har tigrarna gjort för ont för att förtjäna en sådan äcklig måltid. *fniss* Jag visste inte att det var folk som visste att det var han. *chockad* Svårt att förstå hur någon kan göra sånt här.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att ni har rätt allihopa, faktiskt. Det är på tiden att djuren får sin rätta status också i lagen! Matte säger att om hon vann så där mycket pengar som det står i tidningarna att andra vinner, skulle hon starta en djurpolis i Sverige... och så skulle det bli fängelsestraff på att göra sina djur illa eller missköta dem. Vi läste i tidningen igår att domstolarna inte vet hur de skall använda lagen om djurmisshandel för de har inte använt den tidigare!!! Och ändå läser man om så många djur som far illa... *hänger med huvudet*

    Som klosterkatt tycker jag dock att Trassla har rätt inställning... om vi är blodtörstiga är vi inte ett dugg bättre än de som misshandlar djuren! Det gäller ju att få alla tvåbeningar att förstå att man inte får skada NÅGON, vare sig djur eller människa, eller hur? Inte att löna ont med ännu mera ont. Då blir det en ond spiral som aldrig tar slut och bara blir värre och värre, säger min matte...

    Varm tass från Imma.

    SvaraRadera
  13. Åh, tänk att vara så rik att man kunde starta en djurpolis. *drömmer* Fast det hjälper förstås inte så länge det sitter döskallar i rätten. Fast det är ju klart, det skulle vara ett steg i rätt riktning. Bra idé av din matte. *beundrartass*

    SvaraRadera