måndag 17 augusti 2009

Sen promenad

Det blev nämligen ingen morgonpromenad alls i dag. Jag funderade halva morgonen på att släpa ut husse, men så märkte jag att träd och buskar nästan låg vikta mot marken. Så mycket blåste det. Så det blev pälsvård i husses säng istället.

“Det gäller att hålla tungan rätt i mun, eller att hålla den rätt helt enkelt.”

Jag kompenserade morgonslappandet med en rejäl sväng på eftermiddagen. Inte för att det blåste så mycket mindre då, men jag kunde inte längre skjuta på det.

Det första som jag gjorde var att undersöka om buskarna hade blåst bort. Det skulle vara ett hårt slag mot min buskologiska inriktning.

“Kan rapportera att buskarna sitter fortfarande kvar i marken.”

Nästa steg var att kolla parkeringsplatserna. Jag har nämligen märkt att vissa platser är tomma titt som tätt. Så självklart undrade jag ju om det var något fel på dom. Efter noggrann undersökning så konstaterade jag att det inte verkade vara något fel.

“Jepp, ett sträck på var sida om parkerad katt. Stämmer.”

Så gjorde jag en liten avstickare till granngården. Man vill ju se omgivningarna ibland. Då såg jag något verkligen underligt. En slags mini-brummis med svans som den lindade runt hjulen! *chockad* Det måste vara någon slags korsning mellan hund och brummis. För inte katten skulle en katt ställa upp på det här.

“Det kommer ju ut någon slags svans från baken, som den lindar runt hjulet. Ytterst märkligt beteende.”

2 kommentarer:

  1. Tjenare Sippovännen!
    Usch vad vissa tvåbenigar beter sig mot oss tassedjur *Mutter* Vi skulle göra likadant mot dom, eller vad säger du sippo?
    Vet du vad Sippo:
    Nu är våran kattbur äntligen på G mjau
    Våra tvåbeningar ska åka och köpa material, så vilken dag som helst så kommer det bilder på det, MJAU.
    Det är verkligen på TIDEN tycker vi.
    Vi vill ju hinna ut innan den därringa snön kommer, mjau.

    Tass på dig Sippovännen.
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Det finns fullt med otäckingar i världen. Det är nog därför Snuffe aldrig vågar sig ut. Så kul att er kattbur är på gång. Vi håller tassarna för att ni får testa den innan det otäckt vita kommer.

    SvaraRadera