torsdag 13 augusti 2009

Förjamade ungkatt

Som jag jamade i går, så försökte ju Snuffe sig på att smita igenom ett fönster. Nu är det så, att på kvällen så försökte han igen och lyckades. Han stod på fönsterbrädan ute och verkade lite förvånad själv över att plötsligt vara ute. Fegisen hade lyckats!

09082009852
“Jag e inte alls redd, utan bara försiktig.” *ryyyt*

Husse tog nästan det hela med ro och plöjde igenom lägenheten som en orkan och flög ut på uteplatsen och grabbade tag i Snuffe. Det var en väldans tur att Snuffe är så rädd och inte vågar springa nånstans, för då hade husse fått tokspelet.

Jag misstänker att detta hänger ihop med att Snuffe och husse har busat lite med varandra nu i veckan. Båda två har blivit knäppa. Jag antar att det bara är att inse faktum. Undertecknad katt är den enda som är normal i det här hushållet. *suckar*

09082009847
“Jag har den husche, men den schkämpar emot bra.”

Vädret i dag har inte varit något vidare, så det blev ett par väldigt korta promenader. Den kortaste varade till cykelstället och tillbaka. Men vi hade en kort paus i allt regnande och då passade vi på att kontrollera mitt revir. Det var blött.

13082009888
“Hm, om jag håller mig här uppe så blir jag inte våt om tassarna.”

2 kommentarer:

  1. Vad är det med dig Snuffe? Trivs du inte hemma längre? Eller gräset är alltid grönare på andra sidan kanske?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag trivs jettebra hema. Men jag råkar faktiskt vara en nyfiken katt som tykker om att utforska. Jag tror jag fått det av Sippo.

    SvaraRadera