måndag 10 augusti 2009

Orättvist

Jag känner mig lite orättvist behandlad. Det är nämligen så att husse har frågat andra kattmänniskor på kattforumet, om hur han bör göra när vi möter en annan katt på våra promenader. Då fick han svaret att han ska fortsätta dra bort mig från den andra katten, så vi inte ryker ihop. *fnyser*

10082009861
“Varför ska jämt undertecknad katt behöva dra sig undan?”

Vad är det för sätt?! Är det bara jag som ska behöva dra mig undan bara för att jag har koppel. Luktar diskrensning… nej, diskriminering heter det ju. Kränkt blir jag också minsann. Alla andra katter bara skrattar åt mig ju. *snörvel*

10082009854
“Vilken tur att jag har koppel på mig, annars skulle du allt få.”

Så har det varit osäkert i området också. Det har kört runt såna där brummisar som äter gräs. Jag skyndade mig till mitt gräshörn för att få mig ett par tuggor innan även det skulle försvinna. Dumma brummisar. Låter gör dom också. Som om inte det räckte så har den ena brummisen fått en mini-brummis som den släpar runt på. *rys*

10082009856
“Ser ni den lilla brummisen på släpet? Det blir bara värre och värre hela tiden.” *jämmer*

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog också att de har rätt där. Bättre fly än illa fäkta, Sippo.

    Tass!

    SvaraRadera
  2. Men jag är ju en stor och stark kisse ju! *fnyser förnärmat*

    SvaraRadera