söndag 9 augusti 2009

Morgonpigg

I dag släpade jag ut husse betydligt tidigare än normalt. Detta var självklart för att husse skulle kunna traska runt i långsam takt innan det blivit för varmt.

Vi gick ett par varv runt området och kollade brunnslock och buskar. Husse var så klart måttligt intresserad av detta.

09082009843
“Ser helt okej ut. Då tassar vi vidare då.”

När husse sedan ville hem, så slog jag i bromsarna och vägrade att röra mig. Inte för att jag absolut ville vara kvar ute, men mer för att markera. Det är faktiskt jag som bestämmer här.

Till slut ställde sig husse bakom ett träd och surade.

09082009844
“Stå där vid trädet och sura då. Jag kommer inte för det.”

Skänk också gärna en tanke till Nea, som  måste stå ut med sin sjungande matte.

3 kommentarer:

  1. Vad snäll du är som tar ut din husse innan det blir för varmt för honom! Dom är ju så ömtåliga människorna. Tål ingenting! Så det är fint av dig att du är så hänsynsfull!
    *HedersTass*

    SvaraRadera
  2. Tack Sippo! I dag är det tyst och skönt, tack och lov.

    Du har så rätt så, bäst att markera för husse vem som verkligen bestämmer på promenaderna.

    SvaraRadera
  3. Babsan - Tack snälla. Jag har alltid försökt att vara en förstående katt, även om husse hävdar motsatsen. *ahem*
    Tack, tack. *generad*

    Nea - Så skönt att du fått lugn och ro. Jag försöker hävda min rätt till att bestämma varje dag. Inte alltid det funkar...

    SvaraRadera