söndag 25 januari 2009

Beslutsångest

Sippo bestämmer sigI bland när jag rastar husse så får jag lite beslutsångest när det är dags att gå in. Jag ställer mig vid dörren och krafsar så husse ska öppna den, men när han väl gjort det och håller upp den, då tappar jag liksom suget för att gå in igen. Det är ju så mysigt ute.

Inte blir man ju mer sugen på att gå in när han står och tjatar också. “Men kooom nu då Sippo!”
*fnys* Skulle inte tro det va. Det blir nog en sväng till här ute.

“Nä, jag vill inte in än.”

Är det någon annan katt som känner igen sig? Jag tycker vi startar en klubb för katter med beslutsångest.

“Kissen velar ut och in
jamar sen åt husse sin;
Vi tar en liten runda till
det är så svårt att sitta still.”

-Sippo, katt med beslutsångest.

6 kommentarer:

  1. Beslutsångest - Skulle tro det, det jamar jag till väldigt väl. Jag lider av det själv så att jama. Kan aldrig bestämma mej för var om jag ska vara ute på altan eller inte eller om jag ska tycka om att bli kelad med osv.

    SvaraRadera
  2. Så säger människor att vi lever ett enkelt liv. *fnys* Tänk vilka svåra val vi dagligen ställs inför. Tass på dig.

    SvaraRadera
  3. Jag har ofta beslutsångest om jag ska gå ut eller stanna inne. Men som tur är behöver jag inte rasta min mamma. Det sköter hon själv. Hon är sååå duktig!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du inte behöver göra det. Jag följer ibland med husse när han ska gå på lådan. Jag känner nämligen ett visst ansvar för honom. Fast husses låda har en spak man drar i, och sen så forsar det massa otäckt vatten i den. Jättekonstigt.

    SvaraRadera
  5. Sippo, nu kan du tävla om ett skyddsnät för oss katter på vår blogg! /Kärlek

    http://katthemmetkompis.blogg.se/2009/january/tavla-om-skyddsnat-for-din-katt.html

    SvaraRadera
  6. Hm, det där verkar vara något för husse. Då kan vi kanske bli av med det fula hönsnätet vi har nu.

    SvaraRadera