måndag 5 januari 2009

Katter i nöd, hjälp!

Jag bara måste tassa om en otäck sak jag läste i tidningen i dag. Det handlar om ett antal kissar, omkring åtta stycken, som riskerar att bli mördade om ingen tar hand om dem.

Jag blir så ledsen att jag bara vill gråta. Husse har sökt på nätet efter katthem som kan hjälpa till, men det verkar fullt överallt.
Nu vet inte husse riktigt vart han ska vända sig, och jag är inte så bra på att surfa runt på nätet. Jag kan ju bara blogga lite.

Kan ingen snäll människa rädda mina släktingar? Snälla… *gråter*

Läs artikeln här.

Jag är även lite orolig för husse. Han sitter nämligen och mumlar om slagträn och yxor. Det kan väl inte vara nyttigt? Fast vem bryr sig om en vidrig kattplågare?! *fräser*

“Jag sitter och myser i din famn
du stryker min päls och håller mig varm.
Plötsligt en vinter så kastas jag ut
du gillade ej hur jag nu mer såg ut.

Förlåt att jag ej är en kattunge mer
men det finns faktiskt mer än det du bara ser.
Snälla släpp in mig här är det så kallt
hur kunde du glömma jag var ju ditt allt.

Förlåt mig snälla men jag fryser så svårt
jag hittar ej mat, allt i snön har frusit hårt.
Jag kämpar och krafsar emot din dörr
snälla släpp in mig det kan bli som förr.

Jag fäller en tår och den fryser till is
vem var det som sa att husse var vis.
En sista ryckning går genom min kropp
när jag är borta så glöms jag nog bort.”

-Sippo, förtvivlad katt i vanmakt.

10 kommentarer:

  1. Vilken vacker och fruktansvärt hemsk dikt du har skrivit Sippo. Förstörde nästan mitt kalas-smink nu. Stackars stackars små kissar. Hade jag inte redan haft två stycken Jamare här hemma hade jag gärna hjälpt till.

    SvaraRadera
  2. Åh, det var inte meningen att förstöra något smink, men det skär i mitt jamar hjärta. Husse säger också att han gärna skulle hjälpt missarna om han bara kunnat. Men det blir så trångt här hemma då.

    SvaraRadera
  3. Åh så hemskt, både matte och jag sitter med tårar i ögonen.

    SvaraRadera
  4. Jag gråter jag med... Hur kan man vara så hjärtlös? *sniff*

    SvaraRadera
  5. Mjau, finns det hjärterum så finns det stjärterum jamar jag... tyvärr är min storhusse inte av samma åsikt som jag

    SvaraRadera
  6. Det är precis vad vi också jamar. Även om jag är måttligt förtjust i att få ännu ett yrväder, så vill jag ju att mina kattsläktingar ska må bra. Men som hos dig så räcker inte mina jam mot husses protester. Suck.

    SvaraRadera
  7. Jag undrar detsamma. Jag har försökt att jama med han som skrev artikeln, men får inget svar. Men det måste ju vara någonstans i östergötland eftersom Slaka djurhem nämns. Ska se om jag kan nosa vidare.

    SvaraRadera
  8. Min matte läste i corren att katterna finns strax utanför Tallboda i Linköping

    Tass från Love

    SvaraRadera
  9. Åh så bra. Tackar för jamet.Bäst att tassa det till katthemmet på en gång. *tass*

    SvaraRadera