måndag 26 januari 2009

Ny leksak

Snuffe med leksak Husse köpte hem en ny leksak till oss katter. Det är vad jag tror i alla fall, för han slängde den på golvet framför nosen på mig. Sen står han där och blänger på oss, ungefär som om vi skulle kasta oss över leksaken. Husse blev alldeles deprimerad när varken jag eller Snuffe var så intresserade av att leka med den. Jag petade lite på den, men det var allt. Snuffe försökte lukta lite, men sen gav även han upp.

*sniff, sniff* *nosa, nosa*
Sippo med leksakJag undrar ofta om han köper saker för sin egen skull eller för oss katter. En gång fick han en sån där stor fisk som satt fast på en tavla. Varje gång man gick förbi den så började fiskskrället sjunga! Det var inte ett dugg roligt, den skrämde fullständigt vetter ur mig. Dumma husse, dumma fisk!
“Mitt intresse är lagom stort.”

Vattenskadad gräsmatta Var ute ett par gånger och kollade av området. Men det är fortfarande plaskblött överallt. Faktum är att jag skulle nog vara torrare om tassarna om jag var på en flotte mitt i havet. Husse är inte så glad han heller, trots att han hade skor på sig.

“Vi lär nog behöva en båt här husse.”

“Katten över vatten går
han då blöta tassar får.
Detta gillas inte nej,
Vatten är ej kattens grej.”

-Sippo, katt i behov av vattenskidor

11 kommentarer:

  1. Du får väl be om fickpengar så ni kan köpa era EGNA leksaker! Din husse verkar bara köpa sådant som han själv tycker är roligt, utan en tanke på vad NI verkligen vill ha! Sen sitter han där själv och leker med era leksaker när ni har somnat...
    Ni måste slå tassen i matskålen och börja säga ifrån! Han verkar vara dåligt fostrad din husse! Har ni inte gått kurs på "Bruks-husseklubben" med honom? Ett och annat "lydnadsprov" skulle inte skada...Låta honom krypa genom tunnlar, hoppa över hinder, lite apport, mm. mm.

    *mummel, mummel, mutter, mutter*

    SvaraRadera
  2. Ni har så rätt så. Jag ska verkligen dänga tassen i matskålen, nu har det gått för långt! Jag visste inte det fanns brukshusseklubb. Vilken tur att ni jamade det för mig, så jag kan anmäla husse. Tänk att få se husse krypa runt i tunnlar och klättra i kattställningar. *hehe*

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo!
    Vi håller verkligen med: Chinook och Cherokee.
    Anmäl din husse på en kattkurs så han vet vad som gäller. Det är bättre att ni två själva bestämmer vad ni vill ha för leksaker, eller hur?
    Vår matte brukar oxå köpa leksaker som HON tror vi kan vara roade av, men vi går bara fram och nosar hur den luktar först. Vi vill ju bestämma vad VI vill ha.
    Det är aldrig försent att anmäla sina tvåbeningar på det ena och det andra så dom lär sig ngt.

    Tass på dig vår nyfunna vän.
    Just det Sippo, du sa förra gången att du skulle komma och hälsa på oss, men vi har inte sett dig än, utom en ENDA gång, Vart tog du vägen sist?

    Tasse tass på dig kompis!
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  4. Mimmi, mfl. Återigen ett förjamat bra förslag. Ska skicka min förvirrade husse till alla kurser som finns. Varför får aldrig vi följa med och köpa något kuligt?
    Jag tassar över med en gång till er nu.

    SvaraRadera
  5. Min mamma har nog gått någon sån där kurs. Innan jag bodde med henne. För hon är riktigt duktig på att bara köpa saker jag gillar. Misslyckas hon någon gång och kommer hem med något skräp, så gör hon aldrig om det sen. Däremot skulle hon behöva en kurs i att stiga upp och släppa ut mig lite tidigare på morgnarna. Finns det någon sån kurs tror du?

    SvaraRadera
  6. "En gång fick han en sån där stor fisk som satt fast på en tavla. Varje gång man gick förbi den så började fiskskrället sjunga! " fnissar här så morrhåren gungar! Berätta mera! Vad ÄR detta för ett spektakel?

    SvaraRadera
  7. Babsan, du är en lyckans katt du. Tänk vad din matte måste tycka om dig om hon gått en sån där kurs. Att stiga upp på mornarna verkar vara något som alla tvåbeningar har svårt för. Måste vara magnetiskt... genetiskt.

    Fjutten, det är en jätteläskig fisk som sjunger jättehögt. Big Mouth, heter den tydligen. Ska be husse ta ett foto på monstret och lägga upp här, så du får se den. *ryser*

    SvaraRadera
  8. Hej Sippo!
    Du vet ju att jag älskar din blogg! Och nu har jag gett dig en blogg-award.
    Kolla in min blogg. :)
    Signe och Gusten hälsar också.

    SvaraRadera
  9. Hej Linnéa! Åh, vad glad jag blir över dina snälla ord. Känner mig alldeles fluffig i pälsen. Jag har då aldrig fått en blogg-award förut. Ska genast tassa över och se vad det är för något.

    SvaraRadera
  10. Så märkligt! Detta är tydligen inte ett problem bara i min familj. Här ligger alldeles fullt med värdelösa så kallade leksaker på golvet. Jag är totalt ointresserad av allt sånt strunt. Piff och Puff kan ha förbarmande nån gång och putta runt en av låtsasmössen. Mycket oklokt. Det enda som händer är att matte köper några till... Tass!

    SvaraRadera
  11. Tydligen är det något alla tvåbeningar gör. Tar hem massa onödigt skräp. Snuffe råkar också peta till en låtsasmus och då ska husse genast köpa tio nya. Fattar ingenting.

    SvaraRadera