fredag 9 januari 2009

Katt Nytt del 2 - Nosologisk undersökning.

Jaha, då var vi på okänd mark husse, jamar jag lite försiktigt när vi hamnat i ett område jag inte sett förut. Jag blev så ivrig att husse hade fullt sjå med att hänga med när jag sprang mellan tomterna. Självklart var det ju halt där också. Det hade nämligen blivit lite svalare och halare sedan vår tidigare promenad. Husse märkte rätt snabbt hur mycket halare när vi kom bort till Göta Kanal, som husse sa att den hette.

Det var mest is jag såg, men under isen anade man vattnets lömska kluckande. Jag drog ett djupt andetag och spände blicken framåt. Ingen tid för osäkerhet, området måste undersökas, tänkte jag för mig själv.

Det var fullt med stora träd längs kanalen. Självklart tassade jag på dom för att markera min närvaro. Det kommer nog orsaka oreda bland områdets katter i morgon. *hehe*

När vi var på väg hemmåt så var vi tvungna att gå ner för en hal slänt. Husse som var lite orolig, tog väldans små steg när han trippade nerför slänten. Själv grävde jag in klorna i den lokala eken och klamrade mig fast för glatta livet. Jag litar inte alls på husse i vissa lägen.

Poesi uteblir även denna gång, då vi behöver all energi bara för att få den här korkade lapp-toppen, att funka som den ska. *ruskar om datorn*

6 kommentarer:

  1. Vilken rolig promenad ni verkar ha haft. Halt låter inte så roligt i och för sig. Men det kan ju vara halt inne på parketten också och det är ju kul. Då slipper man att frysa om trampdynorna också ;)

    Tass/ Naken

    SvaraRadera
  2. Mjaou på dig. Jo, det var faktiskt spännande att utforska nya marker. Du har helt rätt om parketten. I bland när jag försöker komma undan katten Snuffe, så får jag fel på bromsarna och smackar rakt in i möblerna. *jämmer*

    SvaraRadera
  3. Japp jag har ett eget band. Det heter Riv & Klös. Men du får gärna vara med om du vill. Det som krävs är att du kan spela nått instrument. Hör av dig om du är intresserad.
    Här kan du läsa om bandet: http://nakensdagbok.blogg.se/2008/january/riv-klos.html#comment

    Tass/ Naken

    SvaraRadera
  4. Åh, jag är jätteduktig på att sjunga å så kan jag spela på persienner. Husse uppskattar dock inte musikens sköna jamande klockan 4 på morgonen. *mutter*

    SvaraRadera
  5. Tänk vad din husse kommer ut och får se mycket tack vare dig Sippo. Vem vet vad han skulle hitta på annars? Sitta inne och mörda datorer kanske?
    Men det är litet synd om tvåbeningarna. De är felbyggda för utevistelse så här års. Min matte får därför sätta på sig extra klor när det är halt. Sånt tjafs slipper vi.
    Kämpa på med din husse!

    SvaraRadera
  6. Jo, jag anser att det är mitt ansvar som katt att avbryta husses destruktiva beteende. Det görs bäst med långa promenader. Fast felbyggda för den här årstiden, det är dom verkligen.
    Här ska kämpas på. *tass*

    SvaraRadera