söndag 11 januari 2009

Blåsigt

Varit ute två gånger i dag. Båda gångerna höll pälsen på att blåsa bort. *ryser*
Vi träffade en granne som var ute och letade efter sin kisse. Han hade varit ute längre än vanligt, så nu var hon jätteorolig för honom. Husse bara nickade och "mm" -ade hela tiden. Han har ju liksom tappat bort mig ett par gånger. *harkel*

När vi skilts åt så såg husse och jag den lille krabaten smyga runt husen. Fast då var hans matte så långt borta att husse inte kunde ropa efter henne. Hoppas dom hittade varandra.
Katten och hans matte alltså...

"En katt aldrig vilsen är
han bara springer dit benen bär.
Kissen kommer när han vill
försök att locka med lite sill."

Sippo, kattologisk kisse.

7 kommentarer:

  1. Svar: Ja, vi blir också lika glada när våra katter får hem. =) /Kärlek

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt kommit på att jag nog passar bäst som innekatt. Det är liksom mera min stil, ja, jag kan sträcka mej till altanen. Där trivs jag för där blåser det inte i pälsen. Trazzel däremot har jamat sej till en promenad idag oxå, hon fick nämligen syn på fågelbordet när hon var med mej på altanen och det var hon bara TVUNGEN att undersöka, tyvärr så hade hon ju ett handikapp som Gustaf säjer. En tvåbening i släptåg, så några fåglar blev det inte...

    SvaraRadera
  3. Sippo, din lilla vers var fyndig.

    MEN du gillar väl inte sill,
    om det kan man tycka vad man vill...
    Bengt

    SvaraRadera
  4. Maya, att vara innekatt har klara fördelar. Man behöver inte frysa, inga kryp som fastnar i pälsen och så får man massor med gos. Fast å andra sidan är det lite svårt att jaga flygande mumsbitar...

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte vad sill smakar då husse aldrig köper någon firre till mig. Så jag får gissa mig till att det smakar mums...

    SvaraRadera
  6. Mina 2 katter älskar att vara ute.
    Men den lilla får bara vara ute på dagen när jag kan hålla ett öga på honom. Min andra katt Sixten är en riktig utekatt, speciellt på sommaren då han jagar en hel del som han sen gömmer under altanen.

    SvaraRadera
  7. Åhh, så han får vara ute utan koppel? Vilken lyckans kisse. Fast husse kan vara bra att ha med sig. Speciellt när det blåser, för annars skulle jag nog blåst bort. *tass*

    SvaraRadera