onsdag 7 januari 2009

Död dator = hysterisk husse

Nu är det kris här hemma. Husse blev så upprörd över kattstackarna härom dagen att han i ren ilska sopade till datorn över nosen, eller CD-ROM'n som husse säger. Så nu sitter jag och tassar på vår reservdator. Problemet är att den beter sig underligt och tangenterna är så små att mina tassar inte riktigt passar. Det är med andra ord kris här hemma. Värst är husses humör. Det sjönk i samma takt som datorn gick på semester.

Jag har försökt att förklara för husse att man kan inte slå saker som inte fungerar, det funkar inte bättre för det. Men lyssnar han på en vis katts jamande? Nepp.

Så nu går husse runt som ett nervöst vrak här hemma och pratar ram och rim, eller vad det nu var för något. Han ska försöka att kontakta den lokala datorexperten lite senare. Hoppas att han (återigen) kan rädda stackars husse. Eller snarare, husses stackars dator.

Så om jag inte lyckas svara på inlägg eller kanske inte ens lyckas släppa fram kommentererna i gästboken, så är det inte för att jag vill vara dum, utan för att datorn är dum. Dumma dator!

9 kommentarer:

  1. Din husse är inte särskilt ovanlig... min matte har en amerikansk fosterbror som en gång blev så arg på sin dator att han sköt den! Men så är ju tvåbeningar, särskilt amerikaner, lite konstiga...

    Hoppas att det löser sig med datorfrågan för din del, dock! Vi älskar din blogg och vill inte tappa bort dig i cyberrymden.

    Tass från klosterkatterna Aragorn, Imma och lille Rufus.

    SvaraRadera
  2. När det blir så här gäller det bara att vänta ut tvåbeningarna. Du och jag vet ju att så småningom blir de normala igen. Ja, alltså, så normala som tvåbeningar kan bli. Man får inte lägga ribban för högt. Tassar omkring här i avvaktan på bättre tider. Mjaou på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej på er klosterkissar. Det är nog tur att husse inte bor där borta, då skulle nog både katter och dator ligger risigt till. Jag menar, husse hotar i bland med att göra klister av mig om jag inte släpper persiennerna klockan 4 på morgonen. Han är så känslig...

    SvaraRadera
  4. Gustav, det märks du är katt i både päls och själ, vem annars skulle komma med så bra förslag. Jag tror bestämt att jag kryper ner i tvättkorgen tills imorgon. Han skulle kanske få veta om datorn har överlevt eller ej då. *håller tassarna*

    SvaraRadera
  5. Nu vet jag! din husse lider av sånt där beroende! Databeroende eller vad det heter...då blir dom så där konstiga när datorn inte fungerar. Får hoppas att den blir bra snart så din husse blir normal igen. Usch, det är otäckt sånt där. Min matte brukar skälla väldigt mycket när datorn är långsam. Hur kan en dator va långsam? den står ju still på samma ställe...
    Jag smyger runt här och kollar här ibland

    SvaraRadera
  6. Där satte du tassen på rätt ställe. Husse är väldans beroende av sin dator. Då borde man kanske behandla den bättre och inte bara skälla på den hela tiden. Jag undrar också hur en dator kan vara snabb eller långsam. Husses ska vara jättesnabb, men den rör sig inte en millimeter. Försvansat underligt vill jag jama. *tass*

    SvaraRadera
  7. Ska jama lite med husse om det. Han funderade lite på det förut nämligen. Hm hm. *tass*

    SvaraRadera
  8. Svar: Sippo - Ja de där tvåbeningarna är inte riktigt kloka ibland!
    Tur att vi inte har några sådana odågor hemma hos oss!! :)

    //Tre katter

    SvaraRadera
  9. Hm, tror det skulle bli rätt så ensamt utan min husse. Ibland sjunger han för oss till och med. Förresten kan jag inte öppna matpåsen själv, det är någon slags kattsäker annordning på den. *hmpf*

    SvaraRadera