lördag 17 januari 2009

Kallt

Usch, husse släpade ut mig på promenad i dag. Jag hade faktiskt ingen lust alls att vara ute, men husse jagade mig med kopplet genom hela lägenheten, till slut så gav jag upp.

Det var kallt och blåsigt ute. Pälsen blåstes upp och blev alldeles ruffsig och dag. Men så såg jag ett par flygande mumsbitar och då glömde jag bort att frysa. Stod en stund och tuggade för mig själv medans jag funderade på hur jag skulle locka ner dom. Problemet löste sig själv då husse nös och alla mumsbitar flög i väg.

Sippo Bloggar 001
“Hej små mumsbitar”

Sippo Bloggar 002
“Om jag gömmer mig här under kanske…”

I går var det inte husses dag. Först åker han in till stan för att hämta sin skrivare som blivit reparerad. (husse är oskyldig) Sen handlade han lite mjölk i affären.

Problemet var att husse inte ville gå två gånger från bilen, så han tar allt på en och samma gång. Resultatet blev att han tappade kassen med mjölk som då rann in i alla andra kassar med varor. Husses brödlimpa blev alldeles mjölkskadad och husse svor så det hördes ända till grannkommunen. Pinsamt tycker katten…

“Husse lat och tankspridd är
allt på samma gång han bär.
Tappar påsen full med mjölk
nu hela bilen luktar örk.”

-Sippo, mjölkolist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar