torsdag 29 januari 2009

Traumatisk händelse

Jaha, öga för öga, tass för tass. Det är tydligen så husse tänker. Vi var ute på en promenad i det uschiga vädret, och jag höll som bäst på att kontrollera andra sidan av ett par buskar, då det hände.

Sippo under buske
“Jaha, då kolla vi andra sidan då.”

Utan förvarning så drar husse till i kopplet så jag stegrar mig på baktassarna. Först blir jag lite sur på husse, men det visade sig att han bara ville dra undan mig från den otäcka brummaskinen som kom åkandes. Men han behövde väl inte dra hårt.

Så måste jag ju visa upp den sjungande fisken som jag jamade om tidigare. Som tur är har husse inga batterier till den, annars hade man väl fått gömma sig under sängen för den där dumma fisken.

Sjungande fisk
“Bigmouth, den sjungande fisken.”

11 kommentarer:

  1. Det fattar väl din husse att du aktar dig för brummaskiner?? Tror att han höll på att ramla igen, och så hade han dig som motvikt. Inte konstigt det blir hårt! Sen skyller han bara på brummaskiner.
    Sjungande fisk? Jag tar tassen för ögonen...TVÅBENINGAR!!!

    SvaraRadera
  2. *håller tassarna för öronen* JAG VET...HJÄLP!

    SvaraRadera
  3. Självklart har ju du full koll på brummaskinerna i ditt område. Du patrullerar ju där flera gånger om dagen! Det är din husse som inte har kollen. Lite onödigt att dra i kopplet så där
    %&*!¤§ (Trazzel hjälper mej att tassa ner kommentaren)
    Se upp så inte din husse får en sån där aha upplevelse av den där fisken och jamar iväg och inhandlar batterier...Du har väl öronproppar?

    SvaraRadera
  4. Näää, får nöja mig med tassar i öronen. Hoppas att han inte köper batterier... *rys*

    SvaraRadera
  5. Batterier är dyyyyyra, får du jama till husse. Urk, den ser konstig ut den där fisken. Tacka vet jag fisk i burk, som matte lägger upp på fat och som man kan sluka på nolltid!

    SvaraRadera
  6. Det ska jag verkligen jama till honom. Förresten så gillar han den inte själv heller. Speciellt inte klockan 03 på morgonen. Jag får aldrig fisk på burk. Husse säger att det luktar urk och vägrar köpa det. Men ibland får vi lite mumsig burkmat av annan sort. *mums*

    SvaraRadera
  7. DRA i kopplet!!! Vilket DUMT tilltag!!! Precis som om du inte skulle ha kontroll. Du som tar hand om både bevakningen av området och husse!
    Har du provat att bita den där sjungfisken i halsen? Passa på när den inte har batterier. Då öppnar den inte munnen mer. Tassen kompis!

    SvaraRadera
  8. Om din husse köper batterier till den där firren så skulle jag nog rekomendera ett läkarebesök.
    Då har han nog fått nån allvarlig skadda när han krockade med trädet,
    Tass /Love

    SvaraRadera
  9. Babsan, jag håller med dig tjejen. Jätteknäppt att dra i kopplet. Alla vet ju att vi katter alltid har kontroll. Sjungfisken tänker jag nog inte närma mig riktigt än, den kanske bara låtsas vara utan batterier. Tassen tillbaka.

    Love, jag rekommenderar ofta läkarbesök för husse, då han inte verkar ha alla katter på loftet. Krocken med trädet gör nog varken till eller från. Tass tass.

    SvaraRadera
  10. Fiskar ska ätas - inte sjunga de e min åsikt. :)

    SvaraRadera
  11. Du jamar så klokt. Tänk om husse också kunde göra det.

    SvaraRadera