torsdag 15 januari 2009

Ordningen återställd

Äntligen har husse fått hem sin älskade dator. Det innebär att jag nu kan blogga som en normal katt. Det har varit minst sagt påfrestande att tassa på tå för att inte väcka den björn (husse) som ser ut som ett orosmoln.

Bäst av allt är att jag nu kan lägga upp bilderna som legat och rasslat i kameran. Med lite hjälp av min husse så klart.

Sippo nosar på sten

Sippo vid julgranHär är då ett typexempel på vad man hittar på patrullen. Någon som tröttnat på sin julgran. Verkar som om varenda katt, hund och tam papegoja, varit framme och markerat.
Sippo väntar vid dörren Här sitter jag och väntar på att husse ska få på sig skorna så vi kan gå ut. Notera kopplet som hänger på dörrhandtaget. En gång fick jag det rakt i skallen. Sedan dess sitter jag alltid still för att undvika dylika händelser.

Notera även katten Snuffe nere i hörnet. Titta bara hur han sitter och lurar på mig…
Delad gångväg Här har vi en fin gågata för oss katter till vänster. Husse får trampa runt ensam i det vita. Moahaha

15 kommentarer:

  1. Härligt, Sippo!
    Äntligen har husse fått tillbaka sin leksak!
    Det är ju bra för dig, men framförallt för husses nerver...
    Tassiga hälsningar,
    Bengt

    SvaraRadera
  2. Mjaouru! För första gången på en vecka så har husse blivit mer som en vanlig människa igen. Vad som är vanligt går att diskutera. Men typiskt nog så sitter han nu bara och gäspar åt datorn. Fattar mig inte på honom i bland. *hmpf*

    SvaraRadera
  3. Grattis! Nu ska du se att din husse blir något normalare, åtminstone ett tag. Du vet ju att vi inte får ha alltför stora krav på deras sätt att vara. Bra att få se bilder på hur du har det i ditt liv. Synd att du alltid ska motionera din husse, men det är något som måste till i ditt område, förstår jag. Ett nödvändigt ont. Tass på dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du tassat in lite fina bilder att spana på igen.
    Jag snusade lite på uteluften idag när dom kom hem, men känner mig inte ett dugg sugen att gå ut. Nä det är för burrans kallt och alldeles för vitt ute. Uff!
    Har du lyckats mjaoa åt dig nån pälsvård nu när din husse lugnat ner sig lite?
    Kurr!

    SvaraRadera
  5. Gustav, jag håller tassarna för att husse fortsätter att vara normalare. Jag tyckte inte alls om hans tidigare beteende. Motion kan vara kul i bland. Speciellt när husse skiftar ansiktsfärg 3-4 gånger efter språng marchen. *hehe*
    Tass tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Liza, jag förstår att du inte känner dig sugen på att gå ut. Här är det jättekallt och ligger det lite vitt på marken. Pälsvård har jag knappt fått någon, han är bara intresserad av att ge mig klovård, och det vill jag inte alls vara med om.

    SvaraRadera
  7. Ja där var ni ju :) Kul att få se lite snuffen också. Tycker att han ser lite trubbnosig ut, har du boxat honom för mycket på nosen Sippo

    SvaraRadera
  8. Vad härlig din promenad ser att vara, Sippo! /Tass

    SvaraRadera
  9. Skönt för din husse att slippa kattstinensen eller vad det nu hette igen. Jag ska försöka få ordning på min matte som varit utom all kontroll sista dagarna. Jag har hävdat min rätt till uppmärksamhet men inte har det hjälp. Nästa gång det inträffar får jag ta till andra mer hårdtassade metoder *fnys*

    SvaraRadera
  10. Skönt att se att det är någon som tar sitt ansvar och går ut och patrullerar och håller ordning på alla de där människorna. Hur skulle de klara sig utan oss? Själv är jag för lat och frusen för att gå ut men det ser ju riktigt trivsamt ut på bilderna.

    Tass/ Naken

    SvaraRadera
  11. Men Sippo då, en ny kattkompis som synes, meow, så kul! Vi ser här att Naken tassar in, honom känner vi oxå via nätet, meow. Ngn Aragorn om vi inte missminner os nu att vi såg här, känner vi oxå via nätet.
    Kul med katter som man lär känna.
    Hoppas detta kommer fram. Är inte vana att skriva här på: blogspot.com :(
    Tass/
    Mimmi,
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  12. Nea, jag slår honom inte SÅ hårt. Det mesta lyckas han göra själv för han inte bromsar innan väggen. *hehe*

    SvaraRadera
  13. Maya, ta inte för hårt med dina tvåbeningar. Dom är så förjamat ömtåliga, tål knappt en klo ju.

    SvaraRadera
  14. Naken, det är förjamat kallt ute. Värst är blåsten som ruffsar runt min päls. Fast jag känner ju så stort ansvar som brunnslocksansvarig, att jag bara MÅSTE gå ut. *tass*

    SvaraRadera
  15. Hej ni tre. Jodå, det kommer fram jättebra. Aragorn brukar jama förbi lite då och då. Att lära känna katter är alltid kul, det står i lagen.

    SvaraRadera