fredag 9 januari 2009

Katt Nytt och fint väder

Mjaou mjaou, kurr kurr, mjaou, purrpurrpurrpurr....
"Detta är senaste Katt Nytt med Sippo"

*ahem*

Vi börjar nyheterna med vädret. I dag har det varit behaglig värme och märkbar minskning av otäckt vitt ute. Undertecknad var ute för att lufta pälsen och intervallträna med husse, då vi gjorde en stor upptäckt. Det var halt!

Slut på nyheterna...

Äsch, jag jobbar nog vidare som nosolog istället för reporterkatt. Det verkar vara för mycket jobb.

Det var faktiskt jätteskönt ute på förmiddagen. Husse och jag stod och njöt av solen när vi ser grannen komma utanför porten. Innan någon av oss hann varna honom, så började han flaxa med armarna för att inte slå i backen. Han kallade det för en macka-räna.. Mackarenar? Vad är en macka ren? Otvättad älg eller?

Efter grannens roande uppvisning, drog vi oss bort för att fortsätta patrulleringen. Det var jätte mysigt att kunna trampa runt utan massa vitt som flyger runt tassarna. Tyvärr så ersattes det vita av den ständigt återkommande grå sörjan. Men en fördel med det blöta var att jag kunde tugga i mig massor med gräs utan att bli törstig. *rap*

Det var en jättemysig dag med husse.


Kvällen var inte heller så tokig. Jag jamade för en snabb promenad runt området. Men när vi väl kom ut så blev jag så nyfiken på vad som fanns på andra sidan den stora gräsmattan, så jag släpade med husse ankarkätting, för en nosologisk patrull på okänd mark.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar