söndag 4 januari 2009

KATTastrof

Det är totalt kaos här hemma. Någon gång under natten så blev husse lömskt anfallen av någon “förkylning” som han kallar det. Resultatet blev att han hela dagen gått omkring och fräst, snörvlat och hostat. Varje gång han fräser, så hoppar vi katter högt. Han låter nämligen som en blandning mellan ilsken vildkatt och hungrig björn. Tro katten att man blir nervös då.

Värst är att han påstår att det är mitt fel. Ursäkta mig?! Om han bara släppte ut mig fritt så skulle alla problem vara lösta. Jag svär vid mina vänstra morrhår att jag skulle tassa hem innan natten. Vem vill vara ute längre än nödvändigt i denna kyla?

Men om man bortser från husses gnäll, så är det rätt lugnt här hemma. Jag har jobbat hårt med att få bättre ordning på bloggen. Jag har nu lagt till flera nya länkar till höger. Bland annat till andra bloggande kattkompisar, men även till Katthemmet Kompis.

Nu måste jag tassa vidare innan husse nyser ner mig från skrivbordet. Tass så länge.

“Husse hostar nyser fräser
det även ur hans strupe väser.
Jag hoppar upp för att skänka tröst
då han näsan torkar mot mitt bröst.”

-Sippo, nästorkande katt.

5 kommentarer:

  1. Oj Sippo! - du måste akta dina stackars öron när husse nyser och hostar. Jag är lika förkyld jag och hostar så det skräller och jag har lovat Imma, Aragorn och Rufus att hålla mig borta från dem medan jag låter så här, men trots det så var Aragorn och Rufus här hos gammelhusse och mig och hälsade på idag. Jag tror att Aragorn hade sagt till Rufus att som klosterkatt så måste han försöka hjälpa dem som är sjuka och de var väldigt keliga och gulliga emot mig och gammelhusse. Vi kände oss mycket bättre när de sedan gick hem. Inget är så bra som en katt när man mår dåligt - och tänk dig då att två katter hjälps åt! Hoppas att din husse snart är frisk igen så att ni kan leva som vanligt igen.

    SvaraRadera
  2. Gittan, jag har funderat på att skaffa öronproppar för katter. Då slipper jag inte bara hans eviga fnysande och fräsande, jag slipper även höra när han ropar på mig för kloklippning. Både jag och katten Snuffe, kämpar som tokar för att husse snart ska bli bättre igen. Vi vill inte ha en sjuk husse.

    SvaraRadera
  3. Maya, f'låt kattkompis. Lilla snuttetassen, jag har genast lagt till dig bland mina favoriter. Jag är inne på din blogg så ofta att jag inte ens tänkte på att du saknades på min blogg. *sniff* F'lååååt. *jämmer*

    SvaraRadera
  4. Åhh, TACK, nu känner jag mej MYCKET bättre när jag har Blogg-KOMPISAR...

    SvaraRadera
  5. Äsch då. Vi katter håller ju ihop i vått och torrt. Mest i torrt kanske. Tass så länge.

    SvaraRadera