onsdag 21 januari 2009

Enklare förr

Sippo Bloggar 002I dag när jag var på min promenad med husse, så märkte jag något oroväckande. Det fanns nya dofter i buskarna. Mina buskar!
“Vad i hela jamhult? Vad har hänt här?”
Sippo på husvägg
Så ta mig mjaousan att jag finner mig i att någon trampar runt på mitt revir utan vidare. Jag bestämde mig för att agera. Först så vässade jag klorna mot husväggen, sedan bar det av mot det lokala cykelstallet. Det är där många inkräktare markerar först.
*krafs krafs* “Testing testing…”

Det var först när jag satt nedanför som jag tyckte att det såg lite annorlunda ut. Det kändes annorlunda i alla fall. För jag kan nästan med tassen på kattbibeln, säga att det var enklare förr.

Sippo klättrar 1
*huff* “Har dom byggt om stället?”
Sippo klättrar 2
*hnng* *argh* *hnffff* (krafs krafs) *urgh*
Sippo klättrar 3
*flås* “Äntligen uppe. Vad gör jag nu?”

Sippo nosar buske 1Efter att markerat reviret på högsta takbjälken, så var det dags att gå in. Hade is under tassarna och träningsvärk i svansen. Men mitt jobb var för kvällen avslutat.
“En sista koll bara.”

8 kommentarer:

  1. Hördu, verkar vara litet jobbigt hos dig, när du måste upp på takbjälkar till och med. Såna besvärliga ställen slipper jag inspektera. Och ordet INKRÄKTARE ger mig rysningar ända ut i svanstippen. Skönt att du tydligen klarade av ditt tuffa uppdrag utan rivet skinn!

    SvaraRadera
  2. Du mjaouade mitt i prick kompis! Besvärligt är bara förnamnet. Jag tycker vi startar en kattstat. Då kan vi jama ihop egna lagar. Jag röstar för att vi börjar med att alla katter slipper skatt och ska ha minst två villor vardera.

    SvaraRadera
  3. Bra att du "markerar var busken ska stå", och att du slår tassen i busken, så de där "skvätt-nissarna", ser VEM de har att göra med - "Watch out! Here comes Sippo the Big Boss!"

    SvaraRadera
  4. Men hallo du glömde å titta på min andra blogg eller hur???????

    http://blogg.aftonbladet.se/10261

    SvaraRadera
  5. Nä, jag tassade runt där med. *kurr*

    SvaraRadera
  6. Chinook, det blev något fel på min blogg i går. *fräs* Så mitt svar till dig försvann i cyberrymden. Men du har fullmjaousat rätt i att man måste markera var busken ska stå. Skvättisarna ska mjaouen i mig inte komma här och sticka upp. Big Boss.. hm. *känner på magen* Nja, lite stor kanske, men det är bara charmigt säger husse.

    SvaraRadera
  7. Det syns på ditt sätt att ta dig upp under takbjälkarna att du varit commando katt!
    Smidigt och säkert, helt ljudlöst!
    Vi svarta katter är ju nästan osynliga i mörkret också. Bra att du jagar bort alla eventuella inkräktare. En katts revir är HELIGT!

    SvaraRadera
  8. Precis! Fast husse hävdar att mitt flåsande hördes över hela byn. *fnys*
    Helt rätt har du i att vi är osynliga i mörkret. Mitt heliga revir ska man inte trampa på hur som helst. *Tass*

    SvaraRadera