måndag 19 januari 2009

Kattlagen


Kattlagen



  1. Du skall icke förta dig mer än nödvändigt
    Jobb är jobbigt, överlåt det till människor och hundar.

  2. Du skall icke acceptera en tom matskål.
    Jama och använd tassen till att kasta skålen i golvet flera gånger.

  3. Du skall icke nedlåta dig till att göra konster gratis.
    Endast hundar nedlåter sig till detta. Kräv förskott innan konster.

  4. Du skall icke låta skåps luckor och dörrar vara stängda.
    Det kan finnas något spännande bakom en stängd dörr.

  5. Du bör icke äta familjens undelat, marsvin eller andra smådjur.
    Detta misstolkas ofta som ren ondska av familjen.

  6. Du bör icke spotta ut hårbollen på golvet.
    Bättre att lägga den i sängen så människorna inte trampar på den.

  7. Du skall icke acceptera att vänta på gos och kel.
    Använd klorna till att klamra dig fast på människans ansikte.


6 kommentarer:

  1. Härmed väljer jag dig till KO, kattombud, och tillika ordförande för Riksförbundet Alla Sverige Katter, RASK. Du fyller med råge alla de krav man kan ställa på en katt i en sådan position, och jag litar och tror helt och fullt på att du kommer tillgodose allas våra rätmätiga gemensamma intressen.
    Fantastiskt bra jamat!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag blir alldeles generad och fluffig i pälsen av dina snälla jam. Inga dåliga titlar jag fick heller, kommer få svårt att få plats med dem i bokhyllan. *hehe* Du måste ju vara världens mjaousnällaste kisse.
    Men jag lovar att jama högt och länge för oss katter och tillgodose allas behov.

    SvaraRadera
  3. Det måste bli Nobelpriset för dessa rader...

    SvaraRadera
  4. Nobelpriset, vilken dröm. Finns det nobelpris för katter? I så fall borde var katt få ett. Vi är ju liksom ALLTID nobla menar jag.

    SvaraRadera
  5. Du tassar så förjamat BRA Sippo!!!
    Du borde bli vår president!!!

    SvaraRadera
  6. President, Kattombud och RASK. Blir så till mig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. *kurrar förläget* Tack snälla Babsan. *slick på nosen*

    SvaraRadera