fredag 2 januari 2009

Jämlikt

Husses benreflex Äntligen har det hänt! Jag bara kurrar av lycka. Husse har äntligen fått på sig lite lysande mojänger han med. Det var när vi skulle ut i dag som husse äntligen lydde sitt eget råd och satte på sig ett reflexband. Nu känner jag mig mycket lugnare. Tänk om husse blivit påkörd och i all uppståndelse skulle man glömt bort den stackars katten som plötsligt blivit husselös. Då skulle jag ju aldrig få komma hem igen.
“Nu kan man se husse också.”

Nu när vi var ute så märkte jag av effekterna av alla tvåbeningars vilda firande härom natten. Ni människor skäller jämt på oss stackars katter när vi gör en liten hög ute. Men det ni lämnar efter er är då verkligen inte mycket bättre. Jag rekommenderar ett läkarbesök snarast!

Champagne flaska“Hm, vem har ätit den här?”

På vägen hem så kände jag mig lite slokörad. Varför tänker inte tvåbeningar på oss med fyra tassar för? Vad har vi gjort för ont för att förtjäna trasiga tassar? Nu måste jag nog gråta lite faktiskt.

“Med varsamma steg jag tassar fram
och undviker allt farligt så gott jag kan.
Men plötsligt hör jag ett otäckt kras
jag ser ner på tassen som är täckt av glas.

Jag jamar av smärta och skriker högt
ut ur min tass det nu rinner rött.
Livet pulserar ut ur min tass
förlåt mig husse men den var så vass.

Jag känner mig trött och jag känner mig varm
när jag lägger mitt huvud mot husses arm.
Han försöker prata men finner ej ord
jag hör att han nämner något om mord.

Farväl kära husse förlåt att jag går
men hos dig stanna jag inte får.”

-Anonym katt.

7 kommentarer:

  1. Åhhh, besök från ett katthem! Jag blir alldeles darrig i morrhåren. Det här är en stor ära för mig. Ähm, ni tänker inte kattnappa mig va?

    SvaraRadera
  2. Jag rinner en tår ur min ögonvrå Sippo, jag hoppas verkligen inte det handlade om din egen tass! och ingen annans heller för den delen. Håller verkligen med dig om att en del tvåbeningar lämnar en massa otäcka saker efter sej. Jag förstår att det måste vara mycket värre för dig som bor i en stor stad, det är skillnad här ute på landet. Fast ska jag vara riktigt ärlig så finns det en hel del här ute oxå...

    SvaraRadera
  3. Förresten, jag glömde att säja: HEDER ÅT DIN HUSSE! att han äntligen tänkte på det här med reflexer. Det borde faktiskt vara lag på det... min ena tvåbening brukar kalla de som är utan reflex för nåt om att de är inte rädda om livet och det förstår jag för de syns ju inte utan reflex. Så det är bra gjort av honom att använda ett reflexband. Du kan alltid tipsa honom om att det finns mycket bra reflexvästar som syns ännu bättre...

    SvaraRadera
  4. Hej, Sippo!

    Efter omröstning bland oss har vi bestämt att din blogg förtjänar att hamna bland våra länkar till läsvärda kattbloggar - grattis! Det som avgjorde saken var ditt häftiga ordförråd och din poetiska ådra, samt förstås att du är en väldigt stilig misse... så välkommen i gänget, och känn dig som hemma bland oss och våra vänner!

    Tass från Aragorn, talesman för Klosterkatterna
    Vår blogg: http://blogg.passagen.se/srcarina

    SvaraRadera
  5. Åh Maya, din mysiga lilla misse. Nä, det var inte en riktig tass jag skrev om. Det var om en sån där hypotetisk tass, eller vad det heter. Det KUNDE ju faktiskt ha hänt mig om inte husse varit alert. Jag ska genast jama till honom om en sån där väst. Fast ärligt talat tror jag aldrig att han sätter på sig en sån. *slick på nosen*

    SvaraRadera
  6. Hej alla Klosterkatter. Så snälla ni är att hedra mig med en länk. *kurr* Visserligen så är jag ju en stilig misse, men det är alltid kul att höra det från andra katter. I bland tror jag nämligen att husse bara tar mig för given. *fnys*
    Ska be honom uppdatera länklistan vid tillfälle, så er blogg också får vara med. Fast sist han försökte så trodde jag han skulle spränga ett blodkärl. *vacker tass*

    SvaraRadera