fredag 30 januari 2009

Skinka är mums!

Vilken lyckans katt jag är i dag. Husse gjorde sig ett par smörgåsar vid lunch och jag tyckte själv det skrek lite i magen. Så jag tassar till min matskål, men inte en smula finns det där. Inget! *slår med tassen* Jag påtalade detta för husse med ilskna mjaou och vift med tassen, men han vägrade att ge mig mer.

Då kom förstärkning från ett minst sagt oanat håll. Snuffe hade hoppat upp på diskbänken och börjat smaska på husses smörgåsar. Till slut så fick husse nog och slängde ner två bitar till oss utsvultna katter. Nu går jag och smakar på skinkbiten med jämna mellanrum. Snuffe ville även ha smör på sin, sa han. Tokiga katt.

Skinka är gott 2
“Mums. Gott, gott.”

Skinka är gott
*slurp, slick, slick..*

Men trots denna fina lunch så fortsatte det vita att ramla ner utanför. När jag väl vågade mig ut en sväng på eftermiddagen, så fick jag massa snö i nacken av en dum buske. Då ville jag in igen.

Ha en förjamat kurrande helg med mycket gos och gott.
-Sippo.

9 kommentarer:

  1. Så bra! Kanske får du nytta och glädje av Snuffe i framtiden! Det här är ett utmärkt exempel på kattigt samarbete. Nästa gång kan ni prova att göra tvärtom, att du hoppar upp. Nu håller kanske din husse mest koll på Snuffe, så det gäller att vara smart. Och det vet jag ju att du är! Tass på dig!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra idé. Fast jag minns när jag var ungkatt och blev lurad upp på diskbänken. Det slutade med att jag brakade rakt ner i den där diskhon och blev blöt. Så jag luras med försiktighet. Ha en förtassat bra helg.

    SvaraRadera
  3. Håller med Gustav - bra exempel på kattigt samarbete! En oerhört klok Snuffe du har som smet bakom husses rygg för att göra en insats.

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna tro att jag uppfostrat honom till att bli en hjälpsam kisse. *Tass*

    SvaraRadera
  5. Vi grabbar brukar hålla samman! När mamma Rozie sitter där och smaskar på sina morgonmackor brukar vi ställa oss på bakbenen, sätta klorna i hennes ben och SKRIKA rakt ut att vi vill smaka, vi också! Inte BARA äta äcklig burkmat och torra kulor hela tiden! Och tänk, vi lyckas ALLTID med att charma denna "lättlurade två-bening till morsa"! =O)
    En och annan läckerbit sticks då fram till oss!
    *Tass!*

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du har en katt att lära upp! Du kan ju träna honom till precis vad som helst!
    Han verkar ju vara riktigt snäll också som offrade sig så du fick skinka. Med skinka i magen har väl helgen börjat bra! Jag har hittat ett nytt fågelträd. Så jag smyger nog omkring där på min runda idag. Fåglar är mums! Ha nu en helg utan klös! Med mycket spinn och lagom kel!

    SvaraRadera
  7. Chinook & Cherokee, det där att sätta klorna i benet är en väl beprövad metod. Det är bra att ni säger till, matte måste väl fatta att ni vill ha macka. Tass lugnt i helgen.
    ---------
    Babsan, jag försöker träna honom till stuntkatt, så han kan göra saker som jag inte riktigt vill ge mig på. Tyvärr så har han höga löneanspråk. Grattis till det nya fågelträdet, hoppas du hittar en riktig mumsbit. Kram och kel till dig.

    SvaraRadera
  8. Snuffen är inte dum han. Trägen vinner säger matte i bland och de stämmer visst :D.

    Skinka är så gott, av människomat så gillar ja nog skinka och ost bäst.

    SvaraRadera
  9. Snuffe har sina ljusa stunder, även om dom inte är lika vanliga som mina. Fast han är ju bara drygt ett år, så det blir nog bättre. Jag gillar också ost.. och ostbågar, chips, jordnötsringar, kyckling... *dreggel* Uhm, får nog återkomma. *tass*

    SvaraRadera