söndag 18 januari 2009

Seg dag

Den här dagen har det inte alls varit någon fart på. Husse har trampat omkring som en sån där zåmbie, eller vad dom nu kallas. Totalt borta i knoppen i alla fall. Själv försökte jag få honom att gå ut med mig ett par gånger, men det blev först på kvällen som han plockade fram kopplet.

Det blev bara en snabb patrull runt området samt en och annan koll bland buskarna. Det ligger fortfarande massa farliga flaskor kvar där ute! Haallåååå?!

Tror jag ska tassa en mjaousändare till tidningen. Så här får det inte vara.

6 kommentarer:

  1. Hej! Tack för inlägget i vår blogg. Visst måste vi kattbloggare hålla ihop. Hoppas att allt är bra med dig o att du haft en mysig helg o att du fick din promenad med husse. =P Vi är nyfikna hur hittade du vår blogg, finns du på Svenska katters forum måntro?

    Tass / Buffe & Vinnie o deras matte

    SvaraRadera
  2. Här är det lugna tassar nu. Jag brukar vinna över husse när det gäller det sista jamet. Jag ramlade in på er blogg när jag tassade runt efter andra bloggande katter. Var bara att söka på "bus" och lite annat. *tass*

    SvaraRadera
  3. *fniss* Ja de där människorna är för lata minsann! Och så tycker de att viiiiii är lata!

    *nospuss*

    SvaraRadera
  4. Din husse verkar vara en sån där sengångar-zåmbie, som människorna brukar se på film! Såna som viftar på sina tentakler och säger "öööhhh" och "gurgelgurgel", och inte får nå´t vettigt gjort, som att gå ut med sin katt, t.ex.
    De där människorna verkar vara både skygga och törstiga! Gömmer de sig i buskarna och dricker ur sina flaskor???!!! Eller???

    Tur att du går ut och håller lite koll på läget!
    *Tass* från "Bröderna Bus"

    SvaraRadera
  5. Aslan & Findus, vi katter är aldrig lata. Vi vilar upp oss inför kommande jakt...

    Cherokee, jag tycker inte alls om såna där zåmbies, dom bits ju för katten. Det har jag sett på husses filmer. *rys* Fast å andra sidan verkar dess aldrig ha något intresse av katter. Vilket är tur, jag vill inte bli någons lunchmacka.
    *tass*

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du inte skadat tassarna! Dom kan vara riktigt otäcka såna där flaskor! Borde tvinga tvåbeningarna som kastat dom att städa upp efter sig. Men det går väl inte. Här är det en ovanligt trist dag. Försöker hitta på något kul att göra inomhus. Allt är så trååååkigt!!!
    Vi jamas vidare sen!/Babsan

    SvaraRadera